728 x 90

رویترز: ساکنان می‌گویند اسراییل پس از دستور تخلیه شهر رفح غزه را مورد حمله قرار داد

تصویری از نقل و انتقال توسط مردم رفح در غزه
تصویری از نقل و انتقال توسط مردم رفح در غزه

رویترز روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت نوشت: ساکنان می‌گویند اسراییل پس از دستور تخلیه شهر رفح، غزه را مورد حمله قرار داد.
ساعاتی پس از آن‌که اسراییل به فلسطینیان گفت بخش‌هایی از شهر جنوبی غزه را که بیش از یک میلیون نفر از مردم که در اثر جنگ جاکن شده و در آنجا پناه گرفته‌اند، اعلام کردند که ارتش اسراییل روز دوشنبه حملات هوایی را در رفح انجام داد.
در حالی که مذاکرات آتش‌بس در قاهره متوقف می‌شود، نگرانیها از حمله تمام‌عیار در رفح، که مدتها توسط اسراییل تهدید می‌شد، علیه پناهگاه‌های گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس افزایش یافته است.
هیچ اظهارنظری فوری از سوی اسراییل صورت نگرفت، زیرا تلویزیون الاقصی وابسته به حماس گفت مناطقی را در شرق رفح در نزدیکی محله‌هایی که دستور تخلیه داده بودند را هدف قرار داده است.

یک مقام ارشد حماس گفت که دستور تخلیه یک 'تشدید خطرناک' است که عواقبی در پی خواهد داشت. سامی ابوزهرا، این مقام مسئول، با اشاره به ائتلاف اسراییل با واشنگتن به رویترز گفت: دولت آمریکا در کنار اشغالگران مسئولیت این تروریسم را برعهده دارد... .
ارتش اسراییل اعلام کرد که از ساکنان شهر رفح خواسته است تا به‌خاطر یک عملیات در ابعاد محدود تخلیه شوند. هیچ دلیل خاصی ارائه نکرد و هم‌چنین اشاره نکرد که آیا ممکن است اقدام تهاجمی در پی داشته باشد یا خیر.

نیک مینارد، یک جراح انگلیسی که روز دوشنبه سعی داشت غزه را ترک کند، در پیامی صوتی از سمت غزه از گذرگاه رفح به مصر گفت: «دو بمب بزرگ بلافاصله در خارج از گذرگاه منفجر شده است. هم‌چنین تیراندازی زیادی در ۱۰۰ متری ما شنیده می‌شود. بسیار نامشخص است که از آن خارج خواهیم شد یا خیر.
با رانندگی از طریق رفح، تنش قابل لمس بود و مردم با بیشترین سرعت ممکن تخلیه شدند...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1015d86-c866-4efe-b3fe-638c29ab08a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات