728 x 90

خبرگزاری فلسطینی وفا: رئیس‌جمهور مصر و امیر کویت بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه تأکید کردند.

رئیس‌جمهور مصر و امیر کویت
رئیس‌جمهور مصر و امیر کویت

خبرگزاری فلسطینی وفا روز ۱۱ اردیبهشت نوشت: رئیس‌جمهور مصر و امیر کویت بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه تأکید کردند.
قاهره، سه‌شنبه، ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ - عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و شیخ مشعل الاحمد الصباح، امیر کویت، امروز بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تأکید کردند.
این بیانیه مشترک در پایان نشست سران رئیس‌جمهور مصر و امیر کویت که روز سه‌شنبه در قاهره پایتخت مصر برگزار شد، صادر شد.

السیسی و الصباح بر ضرورت تسهیل دسترسی ایمن، کافی و پایدار به کمکهای بشردوستانه برای مردم فلسطین در سرزمینهای اشغالی و اجرای قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل که آخرین آن قطعنامه شماره ۲۷۲۰ از جمله ایجاد مکانیسم سازمان ملل در داخل نوار غزه برای تسهیل ورود کمکهای بشردوستانه تأکید کردند.
آنها هم‌چنین مخالفت خود با ادامه عملیات نظامی اسراییل از جمله گسترش احتمالی عملیات نظامی به شهر رفح را تکرار و نسبت به عواقب انسانی وخیم ناشی از چنین اقدامی هشدار دادند.

رهبران دو کشور بر خطر اقدامات اسراییل که موجب گسترش درگیری و تهدید امنیت و ثبات منطقه و امنیت و صلح بین‌المللی می‌شود، تأکید کردند.

آنها بر لزوم پذیرفتن مسئولیت جامعه جهانی در حل مسأله فلسطین از طریق اجرای راه‌حل دو دولتی و تجسم دولت فلسطین در مرزهای ۴ ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی مطابق با موارد تصمیمات بین‌المللی مربوطه تأکید کردند.

سیسی و الصباح رد و محکومیت قاطع خود را از هر گونه تلاش برای ایجاد مانع و از بین بردن حل و فصل مسأله فلسطین ابراز کردند. آنها هم‌چنین نهایت مخالفت خود را با نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط اسراییل و همه تلاش‌ها برای آواره کردن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین‌هایشان در غزه و کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی اعلام کردند.

آنها هم‌چنین بر پایبندی خود به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قطعنامه شماره ۱۹۴ مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کردند و بر اهمیت نقش حیاتی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن‌روا) تأکید کردند.

آنها هم‌چنین هدف قرار دادن عمدی آژانس امدادی سازمان ملل و اهمیت حمایت از بودجه آن را رد کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0481c6a7-ecb0-4b49-8607-b9cbcba246c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات