728 x 90

دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستانهای غزه شدشد

آنتونیو گوترز
آنتونیو گوترز

خبرگزاری فلسطینی وفا روز ۱۱ اردیبهشت نوشت: دبیرکل سازمان ملل متحد از کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستانهای غزه به‌شدت نگران است و خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی شد.
آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به گزارشهایی مبنی بر کشف گورهای دسته‌جمعی در چندین مکان در غزه، از جمله مجتمع پزشکی الشفا و مجتمع پزشکی ناصر، ابراز نگرانی عمیق کرد.
گوترز در نیویورک به خبرنگاران گفت: «ضروری است که بازرسان مستقل بین‌المللی با تخصص پزشکی قانونی اجازه دسترسی فوری به مکانهای این گورهای دسته‌جمعی را داشته باشند تا شرایط دقیقی را که در آن صدها فلسطینی جان خود را از دست دادند و دفن شدند یا دوباره دفن کردند، مشخص کنند».
وی با بیان این‌که نظام سلامت غزه در اثر جنگ تخریب شده است، افزود که دو سوم بیمارستانها و مراکز بهداشتی از کار افتاده‌اند. با تأکید بر این‌که بسیاری از آنهایی که باقی مانده‌اند آسیب جدی دیده‌اند.
دبیرکل سازمان ملل گفت: «بعضی از بیمارستانها اکنون شبیه گورستان هستند. تنها در ناصر بیش از ۳۹۰جسد گزارش‌شده است.
او گفت که روایات متضادی پیرامون چندین مورد از این گورهای دسته‌جمعی وجود دارد، از جمله اتهامات جدی مبنی بر این‌که برخی از افراد دفن شده به‌طور غیرقانونی کشته شده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که بیمارستانها، کارکنان بهداشت، بیماران و همه غیرنظامیان باید محافظت شوند و حقوق‌بشر همه باید رعایت شود.
او گفت: «من پیوسته خواستار آتش‌بس بشردوستانه، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگانها و افزایش گسترده کمکهای بشردوستانه شده‌ام. متأسفانه، هنوز این اتفاق نیفتاده است».
او گفت که هفته‌های اخیر شاهد حملات هوایی به منطقه رفح بوده‌ایم.
دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حمله نظامی به رفح تشدید غیرقابل تحملی خواهد بود و هزاران غیرنظامی دیگر را می‌کشد و صدها هزار نفر را مجبور به فرار می‌کند و می‌افزاید که تأثیر مخربی بر فلسطینیان در غزه خواهد داشت و پیامدهای جدی بر کرانه باختری اشغالی و در سراسر منطقه گسترده‌تر خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f01b49e2-be50-4f64-b659-97c181ec8c34"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات