728 x 90

نیوزیلند شماری از مقامات رژیم ایران را به‌دلیل حمایت نظامی از روسیه تحریم می‌کند

پهپاد شاهد ۱۲۹
پهپاد شاهد ۱۲۹

دولت نیوزیلند اعلام کرد که افرادی از رژیم ایران، را به‌دلیل «حمایت» نظامی از مسکو در جنگ با اوکراین تحریم می‌کند.

وینستون پیترز، وزیر خارجه نیوزیلند، روز پنج‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت، افزود: «نیوزیلند تمام افراد حقیقی و حقوقی که این حمایت نظامی را تأمین می‌کنند محکوم می‌کند».

 بسته تحریمی جدید این کشور، افرادی را شامل که در انتقال تسلیحات نظامی کره شمالی به روسیه و رساندن «کمک نظامی» به این کشور از ایران دست دارند. این درحالی است که در دو سال گذشته، ایران ابتدا هر گونه فروش تسلیحات از جمله پهپاد به روسیه را انکار کرد و سپس با استفاده از زبانی دیپلماتیک‌ بارها تأکید کرده که تسلیحات خود را برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار مسکو نگذاشته است.

شایان یادآوری است که پارلمان اروپا نیز روز پنجشنبه قطعنامه‌یی را علیه رژیم ایران تصویب کرد.
با این حال دولت و ارتش اوکراین بارها اسناد و مدارک استفاده از پهپادهای ایرانی، از جمله پهپاد شاهد، علیه نیروهای خود در خاک این کشور را منتشر کرده‌اند.

اوایل اردیبهشت‌ماه جاری هم سه کشور آمریکا و کانادا و انگلستان تحریم‌های بیشتری را علیه رژیم ایران وضع کردند که فروش پهپادها و کالاهای ایرانی از جمله استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را هدف قرار می‌داد.

رژیم ایران متهم است که صدها فروند پهپاد شاهد ۱۳۶ به روسیه برای جنگ این کشور در اوکراین تحویل داده و هم‌چنین رژیم ایران متهم است که چندی پیش نیز به روسیه پیشنهاد کرده پهپاد انفجاری دوربرد تازه‌یی از سری شاهد ۱۰۷ به آن کشور بفروشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/faa8c429-75a0-4439-86f1-60966d99e41f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات