728 x 90

آخرین فرصت مذاکرات برای جنگ غزه

مردم رفح، حین ترک این منطقه
مردم رفح، حین ترک این منطقه

به گزارش العربیه: دو منبع مصری در قاهره، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت فاش کردند که آمریکا بر این باور است که می‌توان بر اختلافات باقی مانده اسراییل و حماس در مذاکرات قاهره که به‌عنوان مذاکرات «آخرین فرصت» توصیف شده است، غلبه کرد.

این دو منبع مصری گفتند که هر پنج هیأت شرکت‌کننده در مذاکرات آتش‌بس دیروز، از حماس، اسرائیل، آمریکا، مصر و قطر در قاهره به ازسرگیری مذاکرات پاسخ مثبت دادند و انتظار می‌رود این دیدارها صبح امروز ادامه یابد. همزمان با ادامه مذاکرات فشرده ارتش اسراییل صبح امروز از بازگشایی گذرگاه «کرم ابوسالم» برای ارسال کمکهای بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.

 

 

ارتش اسراییل در بیانیه‌یی اعلام کرد که کامیون‌هایی که از مصر می‌آمدند به گذرگاه رسیده‌اند و حامل کمکهایی از جمله غذا، آب، تجهیزات سرپناه، دارو و تجهیزات پزشکی بودند.

 

 

روز دوشنبه، اسراییل پیشنهاد سه مرحله‌ای مورد قبول حماس را رد کرد و گفت که این پیشنهاد غیرقابل قبول است؛ چرا که مفاد آن تعدیل شده است.

 

 

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید گفت که حماس یک پیشنهاد اصلاح‌شده ارائه کرده است و متن جدید نشان می‌دهد که شکاف‌های باقی مانده می‌تواند به‌طور کامل بسته شود. وی در اظهارات روز گذشته خود از ارائه جزئیات بیشتری در خصوص شرایط جدید مذاکرات خودداری کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae17167f-a11a-48c3-a13a-6c4d7a4d04ab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات