728 x 90

خبرگزاری فرانسه: اسراییل تهدید کرد در صورت دخالت سوریه در جنگ غزه، رژیم اسد را سرنگون خواهد کرد

حمله اسراییل به کنسولگری رژیم در سوریه - عکس از آرشیو
حمله اسراییل به کنسولگری رژیم در سوریه - عکس از آرشیو

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت نوشت: اسراییل تهدید کرد در صورت دخالت سوریه در جنگ غزه، رژیم اسد را سرنگون خواهد کرد.
دیپلمات غربی ناشناس می‌گوید که دمشق پس از هشدار اورشلیم از درگیر شدن در جنگ اجتناب می‌کند و بین وفاداری سوریه به روسیه و ایران بالانس می‌کند.
کارشناسان گفتند، سوریه با وجود حمله به ساختمانی در نزدیکی کنسولگری ایران در دمشق، که اسراییل را مقصر آن دانسته و تهدید به شعله‌ور شدن آتش منطقه‌یی می‌کند، از درگیر شدن در جنگ غزه اجتناب کرده است.
دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به‌دنبال ایجاد یک اقدام موازنه ظریف بین روسیه و ایران است که در طول ۱۳سال جنگ داخلی از آن حمایت کرده و به آن کمک کرده تا سرزمینهای از دست رفته را پس بگیرد.
ماه‌های اخیر شاهد یک سری حملات به اهداف رژیم ایران در سوریه بوده‌ایم که به‌طور گسترده به اسراییل نسبت داده می‌شود، که در حمله هوایی در اول آوریل که ساختمانی در مجاورت کنسولگری تهران در دمشق را با خاک یکسان کرد و ۷ فرمانده سپاه پاسداران که ۲ تن از آنها ژنرال بودند کشته شدند،
یک منبع نزدیک به حزب‌الله و یک ناظر جنگ به خبرگزاری فرانسه گفت که این حملات هم‌چنین رژیم ایران را وادار کرده است تا ردپای نظامی خود را در سراسر جنوب سوریه به‌ویژه در مناطق هم مرز جولان کاهش دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2e961df-d5b9-4d01-86fb-eb386a28e75f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات