728 x 90

نیویورک تایمز: دیپلماتها برای گفتگوهای جدید درباره جنگ در غزه به عربستان سعودی می‌روند

حملات اسراییل به رفح
حملات اسراییل به رفح

نیویورک تایمز روز ۹ اردیبهشت نوشت: دیپلماتها برای گفتگوهای جدید درباره جنگ در غزه به عربستان سعودی می‌روند.

این گفتگوها در حالی انجام می‌شود که اسراییل با یک معضل جدی مواجه است: به حمله به رفح در جنوب غزه ادامه دهد یا به نفع توافق آتش‌بس بالقوه برای آزادی گروگانها در منطقه محصور خودداری کند... .

چشم‌انداز هر یک یا تصمیم برای توقف موقت حمله به رفح، یا حتی به‌طور دائم، در حالی مطرح می‌شود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، هم در خارج و هم در داخل با فشار شدیدی مواجه است.

دیپلمات‌های بین‌المللی برای شکستن بن‌بست در مذاکرات آتش‌بس تلاش می‌کنند و این هفته در عربستان سعودی برای گفتگو ملاقات خواهند کرد و تندروها در دولت آقای نتانیاهو اصرار دارند که عملیات رفح به‌زودی انجام شود.

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل، این معادله را این آخر هفته روشن کرد. او به کانال ۱۲ اسراییل گفت: «اگر توافقی حاصل شود، عملیات در رفح را تعلیق می‌کنیم» و آنچه را که مقامات خصوصی درباره تهاجم زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر گفته‌اند که متحدان اسراییل را نگران کرده است، تکرار می‌کند.

کاتز یکی از اعضای کابینه امنیتی نتانیاهو است، اما نه کابینه جنگی کوچک‌تری که بر کارزار غزه نظارت می‌کند. هر دو گروه در روزهای اخیر برای گفتگو در مورد این مسائل ملاقات کرده‌اند. و بنی گانتز، یکی از اعضای کابینه جنگ، روز یکشنبه لحنی مشابه داشت. او در X نوشت، در حالی که «ورود به رفح برای نبرد طولانی علیه حماس مهم است»، آزادی گروگانها «فوری و بسیار مهم‌تر است».

ارتش اسراییل پیش از این فراخوان سربازان ذخیره را برای عملیات احتمالی رفح آغاز کرده است.

یک مقام اسراییلی گفت که اسراییل تحت فشار شدید آمریکا برای جلوگیری از آسیب رساندن به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه که در آنجا پناه گرفته‌اند، می‌تواند تا پایان ماه جاری شروع به تخلیه غیرنظامیان کند. اما این مقام گفت که تخلیه ممکن است هفته‌ها طول بکشد و اسراییل هم‌چنین از تهدید یک مانور نظامی قریب‌الوقوع برای تحت فشار قرار دادن حماس برای معامله گروگانها استفاده می‌کند.

یکی دیگر از مقامات اسراییلی گفت که دولت این پیام را می‌دهد که اسراییل بیش از این منتظر نخواهد ماند و اگر حماس می‌خواهد عملیات رفح را به تعویق بیندازد، باید آزادسازی گروگانها را آغاز کند. هر دو مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا در مورد مسائل محرمانه گفتگو کنند... .

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6ca72e3e-1e77-4d6e-876a-f2ecb5008062"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات