728 x 90

اتمی رژیم,افشای پروژه اتمی,

فریدون عباسی دوانی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی رژیم آخوندی کیست؟

-

فریدون عباسی
فریدون عباسی
در صدر لیست تحریمهای قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت ملل‌متحد اسم فردی به‌نام فریدون عباسی دوانی به چشم می‌خورد. وی اکنون به سمت رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم منصوب شده است. چرا اسم او در این لیست آمده است و انتصاب وی چه معنایی دارد؟

سابقه پاسدار فریدون عباسی دوانی و فعالیتهای او برای پیشبرد برنامه مخفی اتمی رژیم، از سالها قبل با جزییات توسط مقاومت ایران افشا‌ شده است. روز پنجشنبه سوم شهریورماه سال هزارو سیصد وهشتاد و چهار مقاومت ایران در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل، اعلام کرد: فریدون عباسی در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران روی به‌کارگیری تریتیوم کار می‌کند. عباسی استاد ساخت چشمه نوترونی است و آن را برای وزارت دفاع رژیم تولید می‌کند.. تریتیوم یک بخش ضروری برای تولید سلاحهای اتمی با قدرت افزوده شده است.

در روز ۱۱اسفند ۱۳۸۶ کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی فاش کرد:
فریدون عباسی دوانی یکی از دست‌اندرکاران پروژه تولید چاشنی بمب اتمی با پلونیوم ۲۱۰ و برلیوم است. این پروژه در سایت مژده جریان دارد. .

روز ۲۱آذر ۱۳۸۶ در ساختمان ملی مطبوعات در واشنگتن، در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو ـ تلویزیونی، علیرضا جعفرزاده جزییاتی از برنامه مخفی اتمی رژیم ایران و نقش شماری از پاسداران از جمله فریدون عباسی دوانی را فاش کرد.

وی گفت: فریدون عباسی دوانی و محسن فخری‌زاده که هر دو تحت تحریمات قطعنامه‌های هزارو هفتصد و سی وهفت و هزارو هفتصد و چهل‌وهفت شورای امنیت ملل‌متحد می‌باشند اصلی‌ترین پروژه‌های اتمی رژیم خمینی را اداره می‌کنند.

جعفرزاده جزییاتی از این پروژه‌های مخفی در سایتهای مختلف رژیم از جمله سایت لویزان را فاش کرد.

اینها تنها گوشه‌یی از افشاگریهای مقاومت ایران درباره این پاسدار است که اکنون به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی رژیم انتخاب شده است. انتخاب این پاسدار بیش از پیش نشان می‌دهد که رژیم مصرانه دنبال دست‌یابی به سلاح اتمی است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fe7ebc64-0b96-4179-90e1-74fb1f9c7c30"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات