728 x 90

آتش گرفتن یک نفتکش در خلیج عدن در پی حمله موشکی حوثی‌ها

حمله موشکی حوثی‌ها به یک نفتکش
حمله موشکی حوثی‌ها به یک نفتکش

سی.ان.ان روز شنبه ۷ بهمن خبر از  حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی‌های تحت حمایت ایران به یک نفتکش در خلیج عدن داد که باعث آتش گرفتن آن شد.

یک نفتکش در خلیج عدن پس از حمله موشکی شبه‌نظامیان حوثی یمن آتش گرفت. این آتش‌سوزی آخرین حادثه مرتبط با گروه مورد حمایت ایران در مسیر اصلی کشتیرانی است.
صاحبت نفتکش بریتانیایی مارلین لواندا روز جمعه گفت این کشتی «پس از عبور از دریای سرخ در خلیج عدن مورد اصابت موشک قرار گرفته است» و «تجهیزات آتش‌نشانی در کشتی برای مهار و کنترل آتش‌سوزی ایجاد شده در کشتی بکار گرفته شده‌اند...

شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند و در بیانیه‌یی گفتند که در پاسخ به «تجاوز آمریکا و انگلیس به کشورمان [یمن]» و در حمایت از مردم فلسطین، علیه نفتکش شلیک کرده‌اند.

شرکت ترافیگورا که این کشتی را مدیریت می‌کند و دفاتری در انگلستان دارد، گفت که وضعیت را زیر نظر دارد و کشتیهای نظامی در منطقه برای ارائه کمک در راه هستند. دولت انگلستان هنوز در مورد این حمله اظهارنظری نکرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ce903c9-0125-47c6-99b1-6dbe407dec3c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات