728 x 90

آتشفشان دادخواهی (۳)

در ادامه شراره‌های سرخ آزادی در شهرهای مختلف جهان به اشرف۳و آتشفشان دادخواهی رسیدیم.

قتل‌عامی که تصادم دو دیدگاه و نگرش فوق متناقض در تاریخ ایران است.

مریم رجوی: «قتل‌عام زندانیان سیاسی زندانیان مجاهد و مبارز تصادم خونین قرون وسطی و نسل فردا بود. نسل برپادارنده انقلاب بهمن که عزم یک جامعه آزاد و برابر را دارند، ولی با هیولای استبداد دینی و هجوم سرکوب و غارت مواجه شد.

قتل‌عام ۶۷صحنه هولناک این رویارویی تاریخی بود. اما پایان اون نبود بلکه با همه دردناکی آن آغاز تازه‌یی از کشاکشی بود که هم‌چنان ادامه دارد و سرنوشت جامعه ایران را قرین آزادی می‌کند».

‌ البته تا محاکمه قاتلان زندانیان، قتل‌عام هم‌چنان ادامه دارد و برای جلوگیری از تداوم قتل‌عام باید در پرتو جنبش دادخواهی، قاتلان را به عدالت سپرد.

مجاهد خلق مصطفی نادری: «گذشته رو نمیشه تغییر داد اما آینده را می‌شود تغییر داد. از آن زمان به بعد قتل‌عام در ایران هم‌چنان ادامه دارد و ما باید جلو آن را بگیریم».

دکتر خوان گارسه وکیل سرشناس بین‌المللی در تأیید ضرورت محاکمه قاتلان گفت: «این حق شما است که به عدالت در این رابطه دست پیدا کنید. شما باید ادامه دهید تا این‌که یک دادگاه برای رسیدگی به این پرونده ایجاد شود. شورای امنیت سازمان ملل این صلاحیت را دارد که یک دادگاه بین‌المللی را به اجرا بگذارد همان‌طور که در رواندا این کار را کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa379db0-5fa9-4a7a-b6c3-4fbc006b0fa8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات