728 x 90

آتشفشان گرسنگان هیچ‌گونه ترمزی را نمی‌پذیرند

قیام ایران
قیام ایران

روزنامه حکومتی آرمان روز یکشنبه ۷دیماه در مطلبی درباره گرانی و تورم و فقر روزافزون جامعه هشدار داد: «باید از زمانی ترسید که دیگر آتشفشان گرسنگان هیچ‌گونه ترمزی را نپذیرند».

در این مطلب آمده است: «زمانی‌که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد، کشور ما نه آمادگی زیانهای سخت اقتصادی این ویروس را داشت و نه وضعیت معیشتی مردم آن‌گونه بود که بتوانند چند ماه رکود اقتصادی شدید ناشی از قرنطینه را تحمل کنند، پس کرونا مستقیم به روح و روان و تاب‌آوری مردم در برابر مشکلات حمله کرد و باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی و مشکلات روحی و روانی شد. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که این آسیب‌ها از قبل در کشور ما وجود داشته اما با شیوع کرونا، این آسیب‌ها از نقاط تاریک جامعه بیرون آمده و خود را بیشتر نمایان ساخته است».

هم‌چنین با بیان مواردی از آسیب‌های اجتماعی تاکید شده است: «اگر این عوامل را در کنار خودکشی ۱۴ دانش‌آموز از سنین ۱۱ تا ۱۵سال، به‌دلیل مشکلات خانوادگی و فقر والدین و ناتوانی آنها در تهیه اقلام آموزشی مانند «گوشی هوشمند»، بگذاریم، آن زمان نسبت به آمار سازمان نظام روانشناسی کشور بیشتر تأمل خواهیم کرد که ۶۰درصد مردم ایران نیاز به خدمات فوری روانشناسی دارند.

بلاتکلیف گذاشتن مردم درباره هزینه‌های درمان در کنار افزایش لحظه‌ای قیمت‌های اقلام ضروری و خوراکی، باعث مشکلات روحی و روانی در هر فرد می‌شود. هزینه‌های نامریی و معنوی نیز مانند مرگ عزیزان و عدم برگزاری مراسم یادبود و سوگواری در شرایط شیوع کرونا، سبب ضربات روحی می‌شود. وقتی برای مرگ عزیزی فرصت برگزاری ترحیم نداشته باشیم، تا همیشه داغی بر سینه خواهد ماند. تخلیه افسردگی‌های ناشی از فقدان در شکل و قالب مذهبی و سنتی می‌تواند بخشی از دردها و دشواریها را درمان کند. این عوامل تاثیرگذار در کاهش تاب‌آوری روحی و روانی جامعه مؤثر است و فقدان آنها باعث وجود مشکلات روحی و روانی می‌شود».

این روزنامه با اشاره به سفرها و خوشگذرانیهای وزرا و کارگزاران و . . . در رژیم آخوندی نوشت: اگر همین قوانین را با وجدان کار انقلابی و تقوای مالی، به اجرا درآوریم دیگر بعضی از مسئولان نمی‌توانند برای شنا و سونای آخر هفته به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بروند و روز بعد در پشت میزشان از مشکلات و دردهای مردم بگویند. عده‌یی از رفاه زیاد و تورم درآمد دچار زحمت شده‌اند ولی در مقابل فروش نوزاد به شکل چشمگیر و آزاردهنده‌ای رشد یافته یا مردم برای سیر کردن شکم‌شان روبه سرقت تلفن همراه یا کیف‌قاپی آورده‌اند.

در کنار این موضوع پیش‌فروشی نوزادان بر حسب سفارش و هم‌چنین فروش جنین، روشی است برای کسب درآمد و تأمین مخارج خانواده‌هایی که این روزها درآمدی ندارند. هم‌چنین فروش اعضای بدن مانند کلیه یا قسمتی از کبد و. . . تا حدی زیاد شده که کافی است سری به بیمارستانها تخصصی کلیه در تهران و شهرهای بزرگ بزنیم. مثلا در میدان ونک، کافی است به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد بروید تا ببینید تمام کوچه‌ها، کرکره‌های پارکینگ منازل، تیرهای چراغ برق و تابلوهای راهنمایی و رانندگی پر از اعلامیه فروش کلیه با گروه خونی مختلف است.

این مطلب با ترس و وحشت از قیام لشکر گرسنگان هشدار می‌دهد که باید از زمانی ترسید که دیگر آتشفشان گرسنگان هیچ‌گونه ترمزی را نپذیرند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c07c67da-077f-4854-be89-c40bf52a6a84"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات