728 x 90

تنفر مردم از آخوند جلاد رئیسی و پاره کردن عکسهای وی - سیرک انتخابات

تخریب بنر رئیسی
تخریب بنر رئیسی

خبرهای سیرک انتخابات در این مطلب به‌روز می‌شود...

 

روزنامهٔ حکومتی ابتکار: مردم از تحمل این وضع خشمگین هستند

روزنامهٔ حکومتی ابتکار ۲۰خرداد با اشاره به خشم مردم از مناظره‌های سیرک انتخابات نوشت: مناظراتی که در تاریخ (نظام)، بی‌رقیب است و نشان‌دهنده ناتوانی جدی در فهم و حل مشکلات سفره مردم است؛ هر طیف سیاسی از سمتی از بام افتاده است و آنها را توان درک وضعیت نامطلوب کشور نیست... با توجه به پایین بودن سطح کیفیت و سواد برخی نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری، بسیاری از مردم از تحمل این وضع ناراحت و خشمگین هستند. 

 

تنفر مردم از آخوند جلاد رئیسی و پاره کردن عکسهای وی

گزارشهای رسیده حاکی است که روز چهارشنبه مردم در نقاط مختلف تهران تصاویر منحوس آخوند جلاد ابراهیم رئیسی کاندید سیرک انتخابات را پاره کردند.

یادآوری می‌شود که روز گذشته رئیسی دستور داد عکس و بنرهای او را از خیابان‌ها جمع کنند و دیگر تبلیغات اینچنینی نکنند. (اینترنت ۱۹خرداد)

 

اعتراف و وحشت مهرعلیزاده به خشم مردم و تحریم سیرک انتخابات

مهرعلیزاده کاندید سیرک انتخابات به خشم مردم از رژیم اعتراف کرد و با نگرانی از تحریم شعبده انتخابات گفت:

مردم از بعضی چیزها عصبانی هستند ناراحت هستند و نشان هم دادند بالاخره در جریان ۹۶ مردم آمدند در خیابان نشان دادند که از یک چیزهایی عصبانی هستند قیمت گران گرانی قیمتها عصبانی هستند توی جریان ۹۸ آمدند بیرون گفتند از این‌که شما قیمت انرژی را و قیمت بنزین را افزایش دادید ما از این ناراحت هستیم این نوع عکس‌العمل مردم بنظرم عکس‌العمل طبیعی ست وقتی عصبانی است باید حرفش را بزند.

این کمپین‌هایی که کمپینهای نمی‌دانم نه به انتخابات و این حرفها خب خیلی وقت است از طرف اونطرف آب هم هدایت میشه و خب اینها می‌تواند سوار بشود به نارضایتی‌های مردم یک حرکت مقاومتی هم در مورد این ایجاد بکند. (تلویزیون شبکه پنج رژیم ۱۹خرداد)

 

سیرک مناظره‌ها و سطل آب یخ دیگری بر امیدهای نظام

برگزاری دو دور مناظره کاندیداهای دست چین شده نظام آخوندی نه تنها دست مایه طنز عامه مردم در جامعه و فضای مجازی شد بلکه به‌گفته سر مقاله روزنامه حکومتی ابتکار «سطل آب یخ دیگری» بود که بر امیدهای نظام ریخته شد.
روزنامه حکومتی ابتکار وابسته به باند مغلوب؛ در سر مقاله خود به تاریخ ۲۰خرداد نوشت «مناظره دوم هم چون مناظره اول، سطل آب یخ دیگری بر امید و آرزوهای مردم (بخوانید نظام آخوندی) ریخته شد».
ابتکار در ادامه مقاله با اشاره به شکست باند مغلوب و ترفندهای گوناگون آنها برای رونق بخشیدن به این نمایش انتخابی می‌نویسد «مناظراتی که نشان‌دهنده ناتوانی جدی سیاستمداران جمهوری اسلامی در فهم و حل مشکلات جدی سفره مردم است؛ هر طیف سیاسی از سمتی از بوم افتاده است و آنها را توان درک وضعیت نامطلوب کشور نیست... حداقل تا امروز با توجه به میزان مشارکت پایین و قهر مردم با صندوق، و با هر روز نزدیک شدن به انتخابات، شاهد شکست کمپینهای تبلیغاتی پشت هم اصلاح‌طلبان هستیم».
روزنامه حکومتی آرمان نیز در مقاله‌یی به همین تاریخ به قلم برادر رفسنجانی مناظره‌های انجام شده را کیفر خواستی علیه نظام و یک آبروریزی نامید و نوشت «علی ایحال این سطح مناظره و سؤالات یک آبرو ریزی و در حقیقت لطمه به حیثیت نظام بود و جز هم آوایی با مخالفان خارج نشین که همواره علیه نظام سخن می‌گویند، عایدی دیگری پشتش نیست».
روزنامه حکومتی آفتاب یزد نیز در مقاله‌یی دیگر به همین تاریخ مناظره‌ها را یک «بازی» خواند و از زبان مقاله‌نویس نوشت «متأسفانه مناظرات را بیشتر شبیه به یک بازی می‌بینم»
آفتاب یزد در ادامه مقاله خود با اعتراف به فاصله توده‌های مردم و جامعه با نظام آخوندی نتیجه گرفت «مناظره‌ها نشان داد که چقدر کاندیداها با مردم فاصله دارند. پس کاندیداها چگونه می‌توانند فقر و مشکلات ناشی از آن‌که گریبانگیر افراد جامعه شده است را رفع کنند».

 

واکنشها به سیرک مناظره دوم در رسانه های رژیم 

احسان بداغی: ‏‎قاضی‌زاده هاشمی جوری میگه مردم از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب خسته هستند که انگار خودش به‌نمایندگی از حزب سبزهای آلمان وارد انتخابات شده.

میثم رمضانعلی: ‏وقتی برنامه‌ریزی می‌شود که مناظره، وسط هفته و در ساعتهایی که بسیاری درگیر کار هستند پخش شود، پیامِ «مردم نبیینند و برای انتخابات تشویق نشوند»، منعکس می‌شود: کاهشِ مشارکت، هدف است.

سعید حجاریان: ‏فضای ‎انتخابات۱۴۰۰ را با فضای دوره‌های دیگر مقایسه کنید. نظارت استصوابی باقیمانده است، چند نامزد حاضر هستند، ‎مناظره هم داریم اما جامعه بی‌تفاوت است.

حسین درخشان: ‏پزشکیان رو فقط و فقط به‌خاطر زبونش رد صلاحیت کردن. چون این مضحکه رو بهم می‌ریخت.

حمزه غالبی: ‏رئیسی کلاً مناظره‌ها رو شرکت نکنه و کلاً حرف نزنه شانس موفقیتش رو بهتر حفظ می‌کنه.

 

 

مطالبات کارگران دستمایه تبلیغات انتخاباتی

این‌که در زمان انتخابات از همه مطالبات کارگران صحبت می‌شود و وعده اجرای دقیق قانون و رسیدگی به معیشت آنها داده شود؛ یک رسم شده که آسیب‌های زیادی را به جامعه وارد می‌کند... نباید مطالبات کارگران را دستمایه تبلیغات انتخاباتی کرد، چرا که معیشت مردم شوخی‌بردار نیست و با سیاسی‌کاری هم مشکلی برطرف نخواهد شد؛ بلکه فاصله بین کارگران و دولت را بیشتر می‌کند و این اتفاق اصلاً به صلاح کشور نیست (روزنامه حکومتی آرمان۲۰خرداد).

 

مناظره‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ کمترین تناسبی با خرد عمومی جامعه امروز ایران دارد... سؤال کلیدی این روزهای جامعه این است که وقتی مقام معظم رهبری از مسئولانی که سهواً و عمداً نسبت به کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خطای محاسباتی انجام داده‌اند و درخواست جبران داشته‌اند، چرا جامعه هیچ‌گونه جبرانی از مسئولان مورد اشاره، مشاهده نکرده است؟ این عدم‌پاسخگویی چه پیامی را به ملت می‌دهد؟ وقتی در جامعه عدم‌پاسخگویی نهادینه شود ملت برای دریافت پاسخ صحیح به مراجع مختلف درونی و بیرونی گوش می‌دهند.

پیام عدم‌پاسخگویی نوعی انحصار به جامعه می‌دهد و ناخودآگاه مردم به‌صورت آشکار و پنهان در مقابل هر گونه انحصار مقاومت نشان می‌دهند! و مقاومتها در فرآیند زمان تولید قدرت خواهند کرد. (روزنامه حکومتی آرمان۲۰خرداد)

 

مناظراتی که نشان دهنده ناتوانی جدی سیاستمداران جمهوری اسلامی در فهم و حل مشکلات جدی سفره مردم است؛ هر طیف سیاسی از سمتی از بوم افتاده است و آنها را توان درک وضعیت نامطلوب کشور نیست.

با توجه به میزان مشارکت پایین و قهر مردم با صندوق، احتمال می‌رفت که اصلاح‌طلبان بتوانند...انتخابات را به مرحله دوم بکشانند؛ اما با هر روز نزدیک شدن به انتخابات، شاهد شکست کمپینهای تبلیغاتی پشت هم اصلاح‌طلبان هستیم؛ ...هیچ مشاور هوشمندی این نکته مهم را در رابطه با کمر شکسته مردم به برخی نامزدها گوشزد نکرده است؛ حال آن که درد اصلی طیف گسترده‌یی از جامعه، سفره خالی و باور جدی به عدم اثرگذاری رأی آنها بر سیاست‌گذاریهای مد نظرشان است؛ به همین دلیل گفتمان اعتراض و انتقاد به برخی محدودیتها، در ذهن مردم جایگاهی ندارد، چرا که باور دارند ریشه حل برخی محدودیتهای آنها در توان جایگاه ریاست‌جمهوری نیست (ابتکار ۲۰خرداد).

 

مناظره‌ها نشان داد که چقدر کاندیداها با مردم فاصله دارند و این فاصله باعث می‌شود که آنها بسیاری از مسائل را نبینند... در حال حاضر عمده‌ترین مشکلی که به‌لحاظ اجتماعی با آن روبه‌رو هستیم فاصله عمیق طبقاتی است از همین رو زمانی کاندیداها می‌توانند در مورد آن به تحلیل بپردازند که نشان دهد در کجای آن ایستاده‌اند. به‌نظر م پرداختن به مسائل اجتماعی الآن هم دیر شده است (آفتاب یزد).

 

اگر امروز مردم با وجود همه نارضایتی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به مسئولان و قهر با صندوق رأی در انتخابات مشارکت نکنند در آنچه در آینده بر سر کشور و مردم خواهد آمد مسئول خواهند بود (آرمان ۲۰خرداد).

 

محمد هاشمی رفسنجانی: این سطح مناظره و سؤالات یک آبرو ریزی بود

محمد هاشمی رفسنجانی؛ در مقاله‌ای به تاریخ پنجشنبه ۲۰خرداد در روزنامه حکومتی آرمان وابسته به باند مغلوب رژیم؛ مناظره‌های نمایش انتخاباتی رژیم آخوندی را یک آبروریزی و لطمه به حیثیت نظام خواند.
عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی و برادر رفسنجانی در مقاله خود با اعتراف به شراکت تمامی جناحها و باندهای رژیم آخوندی در فجایعی که در ۴۲سال گذشته در کشور اتفاق افتاده می‌نویسد: «اصل این مناظره‌ها دیگر متوجه هشت سال دوران حسن روحانی نیست بلکه نوک این حملات به سمت نظام سیاسی کشور است. طوری سخنرانی می‌کنند که گویی در این ۴۲سال هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده و هیچ کاری هم انجام نشده است، در صورتی که همه این آقایان خود در این سال‌ها مسئولیتهایی را هم عهده‌دار بوده‌اند. در نتیجه بحثهایی که در مناظرات مطرح کردند، کیفر خواستهایی بود که صرفاً علیه نظام نوشته شده بود».
رفسنجانی در پایان مقاله خود نتیجه می‌گیرد که «علی ایحال این سطح مناظره و سؤالات یک آبرو ریزی و در حقیقت لطمه به حیثیت نظام بود و جز هم آوایی با مخالفان خارج نشین که همواره علیه نظام سخن می‌گویند، عایدی دیگری پشتش نیست».

 

تحریم گسترده نمایش انتخابات و وحشت از مقاومت جامعه

روزنامه حکومتی آرمان وابسته به باند مغلوب رژیم؛ در مقاله ای به تاریخ پنجشنبه ۲۰ خرداد وحشت خود از تحریم گسترده نمایش انتخابات و پیامدهای اجتماعی آنرا بیان کرده و باند غالب را از مقاومت جامعه بر حذر میدارد.
آرمان در مقاله خود با شکوه و شکایت از قلع و قمع عناصر باند مغلوب توسط شورای نگهبان خامنه ای مینویسد: «وقتی مقام معظم رهبری از مسئولانی که سهوا و عمدا نسبت به کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خطای محاسباتی انجام داده‌اند و درخواست جبران داشته‌اند، چرا جامعه هیچ‌گونه جبرانی از مسئولان مورد اشاره، مشاهده نکرده است؟ این عدم‌پاسخگویی چه پیامی را به ملت می‌دهد؟.»
و در پایان با هشدار نسبت به عواقب اجتماعی نتیجه میگیرد «پیام عدم‌پاسخگویی نوعی انحصار به جامعه می‌دهد و ناخودآگاه مردم به صورت آشکار و پنهان در مقابل هر گونه انحصار مقاومت نشان می‌دهند! و مقاومت‌ها در فرآیند زمان تولید قدرت خواهند کرد. حکمرانان هوشمند و واقعیت‌نگر می‌دانند حتی زخم‌های کوچک نیز می‌توانند تولید عفونت کنند و یک‌قواره خوش‌قد‌و‌بالا را به زمین بزند!»

 

فشارها برای کنار رفتن کاندیداها به نفع رئیسی شروع شده

خبرگزاری حکومتی رسا نوشت: فشارها برای کنار رفتن کاندیداها به نفع رئیسی شروع شده و احتمالاً بعد از مناظره سوم جدی‌تر خواهد شد.

سعیدی، نماینده خامنه‌ای در قم: کنار کشیدن به نفع اصلح رویه علما بوده است.

 

سعید جلیلی:
صدا و سیما نفری ۵دقیقه برای تشریفات کاندیداها وقت می‌گذارد که نشان بدهند با ماشین می‌آیند و می‌روند اما وقتی می‌خواهند درباره مشکلات مسکن بپرسند، ۴دقیقه وقت مناظره می‌گذارند.

 

کیهان خامنه‌ای: مناظره‌ها خیلی هم خوب بود!

چه کسانی ژست تکنوکراسی و احترام به تخصص می‌گیرند، اما غیرکارشناسی‌ترین و سخیف‌ترین دعاوی دیکته شده را بی‌محابا بازگو می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88a990f-6dbd-400f-9b6d-364445ccaecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات