728 x 90

آخوند مصباحی مقدم: FATF به کلی منتفی است

ارگان جهانی ضدپولشویی اف.آی. تی. اف
ارگان جهانی ضدپولشویی اف.آی. تی. اف

آخوند مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت رژیم در پاسخ به باندهای رژیم که با یادآوری بسته شدن باب مراودات بانکی رژیم در اثر سرپیچی از مقرارت FATF، تمکین به نظم جهانی را به رژیم گوشزد می‌کنند با بیان این‌که صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: «اگر پذیرش FATF را به مصلحت می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت به‌دنبال ندارد».

مصباحی مقدم در پاسخ به خبرگزاری نیروی تروریستی قدس ۱۹مرداد درباره برخی گمانه‌زنیها که گشایش اقتصادی آخوند روحانی، پذیرش FATF خواهد بود گفت: «گشایش اقتصادی با پذیرش FATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است، موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به کلی منتفی است».

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد: «سال گذشته ۴۲میلیارد دلار صادرات محصولات غیرنفتی داشتیم و بیش از ۴۱میلیارد دلار کالاهای مورد نیاز مان را وارد کردیم. همه این کارها به‌صورت دور زدن تحریم بوده، اگر FATF تصویب شود، امکان این‌که یک دلار جنس از کشور خارج و یا وارد کشور شود، وجود ندارد. آنهایی که دلبسته FATF هستند بدانند که این یک دام است و صحبت از پذیرش آن جز تحریف چیز دیگری نخواهد بود».

خاطرنشان می‌شود روزنامه‌های ۱۳مرداد باندهای مغلوب رژیم، با یادآوری بسته شدن باب مراوادت بانکی رژیم حتی با روسیه و چین در اثر سرپیچی از مقرارت FATF، تمکین به نظم جهانی را به رژیم گوشزد کرده‌اند. ستاره صبح به‌نقل از یک دیپلمات پیشین رژیم نوشته است: «روسیه و چین حدود دو سال است که به‌دلیل تحریم‌ها و عدم تصویب لوایح FATF در ایران، شدت عمل خود را زیاد کرده‌اند. حتی حساب‌های بانکی ایرانیان مقیم چین یا تجار ایرانی فعال در چین مسدود شده‌اند.

به‌هرحال باید دانست که بدون پذیرش مقررات «گروه اقدام ویژه مالی» یا FATF ایران نمی‌تواند وارد نظام بانکی و تجارت بین‌المللی شود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d932e415-1abc-46a6-80fe-4bfceaba64a9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات