728 x 90

آرد سه نرخی و نان سه نرخی

نان به سه نرخ در ایران
نان به سه نرخ در ایران

روز ۱۵ آبان ۱۴۰۲ «احمدرضا کشتگر» رئیس اتحادیه حکومتی صنف نانوایان مشهد گفت در بیش از ۱۵ استان کشور شاهد افزایش بیش از ۴۰درصدی قیمت نان هستیم. این در شرایطی است که وزارت جهاد کشاورزی رژیم اعلام کرده هیچ مجوزی برای افزایش قیمت نان صادر نشده است.

همین دست‌اندرکار نان و نانوایان برای توجیه گرانی نان استدلال‌های عجیب و غریبی کرد و افزود:

قبلا اعلام شده بود که قیمت آرد تغییر نمی‌کند اما کسی نگفته بود قیمت نان هم تغییر نخواهد کرد!

ضمن این‌که گران شدن نان خاص خراسان نیست و به مرور در تمام کشور نان گران خواهد شد.

این اظهارنظرهای به‌اصطلاح کارشناسی در شرایطی اعلام می‌شود که هم‌اکنون به اعتراف همین کارگزاران حکومتی، نان دست‌کم در بیش از ۱۵ استان کشور گران شده است!

یادآوری می‌گردد اکنون نرخ نان «استانی» شده است و به‌گفته فاطمه نظری رئیس حکومتی اتحادیه نانوایان سنتی تهران؛

نان اکنون ۳نرخی است، چون آرد سه نرخی است

آرد نوع اول و دوم نرخ تقریباً مشخصی دارند و قیمت نان حاصل از آنها هم کم‌وبیش مشخص است

اما آرد نوع سوم اساساً هیچ نرخ مشخصی ندارد و قیمت آن آزاد است در نتیجه قیمت نان تهیه شده از آن هم «آزاد»! است.

این نان نوع سوم، همان نان لاکچری‌ای است که هر قرص آن به قیمت خون فرودستان تمام می‌شود و اساساً مورد استفاده آخوند – پاسدارهای طبقه حاکم و کاسه‌لیسان مزدور پیرامون آن‌هاست.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران (فاطمه نظری) پیشنهاد کرده است دولت باید داستان چند‌نرخی بودن نان را اصلاح کرده و قیمتها را به هم نزدیک کند و شرط این کار این است که دولت خودش قیمت نان را در تفاهم با نانوا و مصرف کننده مشخص کند! کاری که پیشاپیش روشن است یک‌سویه به نفع دولت تمام خواهد شد که با افزایش «کارت‌خوان» های نصب شده در نانوایی‌ها، مالیات‌های دریافتی خودش را افزایش خواهد داد. چرا که این دولت و این نظام، امام‌زاده‌ای است که کور می‌کند اما شفا نمی‌دهد، واقعیتی که در تمامی این ۴۰ساله ثابت شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b109eed7-90e8-4cb3-86ec-53d5a75d0ab8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات