728 x 90

آسوشیتدپرس: به‌دنبال تیراندازی مرگبار مرزی جنوب شرق ایران با قطعی گسترده اینترنت مواجه شده است

قطعی اینترنت در جنوب شرقی ایران
قطعی اینترنت در جنوب شرقی ایران

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس روز شنبه ۹اسفند، کارشناسان اینترنت گفتند جنوب شرق فقیرنشین ایران با قطعی گسترده خدمات اینترنتی طی هفته گذشته مواجه شده است و این در حالیست که ناآرامی این استان دورافتاده را به‌دنبال تیراندازی مرگبار مرزی فراگرفته است.

چند گروه حقوق‌بشر طی اطلاعیه مشترکی گزارش کردند که مقامات رژیم ایران شبکه دیتای موبایل را در استان ناآرام سیستان و بلوچستان بسته‌اند و از این قطعی ظاهراً به‌عنوان «اهرمی برای لاپوشانی» سرکوب سخت دولت، علیه اعتراض کنندگان در این منطقه استفاده کرده است.

این گزارشات در رابطه با اخلال اینترنتی در شرایطی است که مقامات ایرانی و خبرگزاریهای نیمه رسمی به‌طور فزاینده‌یی اذعان می‌کنند که آشوبی که مقامات محلی در جنوب شرق را به چالش کشیده؛ موضوعی به‌شدت حساس در کشوری است که درصدد است تمامی نشانه‌های نارضایتی سیاسی را سرکوب کند.

به‌گفته گروه حقوق بشری؛ مدت ۳روز است که از چهارشنبه دولت شبکه دیتای موبایل را در سراسر سیستان و بلوچستان بسته است جایی که ۹۶درصد جمعیت تنها از طریق تلفنهای موبایلشان به اینترنت دسترسی دارند.

ساکنان محل گزارش داده‌اند که از صبح شنبه این ارتباط وصل شده است.

اوایل این هفته اعتراض کنندگان که از تیراندازی به سوختبران که می‌خواستند روز دوشنبه از پاکستان به ایران بازگردند به خشم آمده بودند به دفتر فرمانداری محل حمله کرده و به دو پاسگاه پلیس در سراوان هجوم بردند.

نت بلاکس که دسترسی به اینترنت را مانیتور می‌کند گزارشات قطعی اینترنت را معتبر خواند اما نتوانست راستی‌آزمایی کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ac16d820-5622-40a1-8640-e77adf4b5a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات