728 x 90

آسوشیتدپرس: پیشرفت کمی در مذاکرات هسته‌یی رژیم ایران وجود دارد

وین - گرند هتل محل نشست کمیته برجام ۲۰فروردین ۱۴۰۰
وین - گرند هتل محل نشست کمیته برجام ۲۰فروردین ۱۴۰۰

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه ۲۰فروردین در گزارشی مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران با هدف برگشت به توافق ۲۰۱۵ را پر دردسر خواند و بدون هیچ نشانه‌ای از پیشرفت به پایان رسید.

آسوشیتدپرس افزود: دو گروه کاری که از روز سه‌شنبه در وین برای راههای طوفان فکری برای تأمین لغو تحریم‌های آمریکا و بازگشت ایران به انطباق با این معامله ملاقات می‌کنند، پیشرفت اولیه خودشان را به کمیسیون مشترک دیپلماتهای قدرتهای جهانی که در

این معامله باقی مانده‌اند، کشورهای فرانسه و آلمان و بریتانیا و چین و روسیه گزارش دادند...

هیأت آمریکایی درباره مذاکرات جاری نکات کمی گفته است.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه در حساب توئیتری خود ضمن قدردانی از میزبانی اتریش نوشت: ما درگیر یک دیپلماسی اصولی می‌شویم، تا مشخص کنیم آیا رژیم ایران و آمریکا می‌توانند راهی برای انطباق با برجام پیدا کنند یا خیر. همان‌گونه که در توافق هسته‌یی مشخص شده است.
انریکه مورا مقام اتحادیه اروپا که ریاست این گفتگوها را برعهده داشت، گفت: هفته آینده به رفت و آمد بین هیئت‌های آمریکایی و ایرانی و هم‌چنین سایرین، ادامه خواهد داد.

بیانیه هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام

جلسه کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) جمعه، ۹آوریل (۲۰فروردین)، در وین به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپایی با شرکت نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و رژیم ایران ادامه یافت.

در اطلاعیه‌یی که در این خصوص منتشر شده آمده است که دو کار گروه برای اقدامات اجرای تعهدات هسته‌یی و بازگشت محتمل آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها تشکیل شده است و هماهنگ‌کننده، تماسهای جداگانه خود با همه شرکت‌کنندگان و ایالات متحده را ادامه خواهد داد.

کمیسیون مشترک گروه‌های کارشناسی را موظف کرد کار خودشان را ادامه دهند و توافق کرد طی هفته آینده در وین مجدد تشکیل جلسه بدهند (یونیون اکسترنال اکشن ۲۰فروردین۱۴۰۰).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fac61c09-2a54-48ff-b9b3-51a043d99977"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات