728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۱۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  • در حالی‌که کرونا در بیشتر کشورها رو به افول است به‌دلیل سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم از جمله در مورد واکسیناسیون بخش وسیعی از ایران در معرض موج پنجم قرار گرفته و شمار مبتلایان رو به افزایش است.
  • رئیسی: جمع کردن کرونا کار بسیار سختی است. ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی دارد. انگلیس و فرانسه ۷تخت.
  • رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع: موج جدید کرونا در استانهای جنوبی و شرقی باعث افزایش بیماران و مرگ و میر شده است.
  • دانشگاه پزشکی سیستان و بلوچستان: اول تیر ۱۶نفر جان باختند که بی‌سابقه است. تخت‌های بیمارستانی تکمیل شده است.
  • دانشگاه پزشکی شیراز: افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری نشان‌دهنده اوجگیری دوباره ویروس و مواجهه با موج پنجم است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۱۶هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۹۲۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۸۳۸نفر، در البرز به ۹۰۱۸نفر، در اصفهان به ۲۱۳۱۵نفر، در تهران به ۷۴۱۸۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۲۴۰نفر، در خوزستان به ۱۹۹۸۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۷۴۶۶نفر، در فارس به ۱۰۶۰۲نفر، در کرمان به ۷۱۵۸نفر، در کرمانشاه به ۶۱۳۸نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۷۴نفر، در گلستان به ۷۵۴۰نفر، در مازندران به ۱۲۴۶۰نفر، در هرمزگان به ۴۴۹۵نفر و در یزد به ۵۲۶۲نفر رسیده است.

 

در حالی‌که موج کرونا در بیشتر کشورهای جهان رو به افول است، سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه رژیم از جمله در مورد واکسیناسیون باعث شده بخش وسیعی از ایران در معرض موج پنجم قرار گرفته و شمار مبتلایان رو به افزایش باشد. با این‌حال روحانی امروز با وقاحت گفت ما کرونا را «در یک شرایط مناسبی تحویل دولت بعد می‌دهیم البته ممکن است موتاسیونهای مختلف بیاید، امروز واکسن داخلی به بازار می‌آید، یک واکسن هفته آینده در بازار است، یک واکسن در هفته بعد به بازار می‌آید»...

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «جمع کردن اپیدمی و پاندمی کار بسیار سختی است. با شعار حل نمی‌شود، باید ساختار قوی باشد. ایران به ازای هر هزار نفر یک و نیم تخت بیمارستانی دارد و این در حالی است که انگلیس و فرانسه به ازای هر هزار نفر ۷تخت دارند» (ایسنا ۲تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ابتدای تابستان، ۱۶نفر به‌دلیل کرونا در بیمارستانهای استان جان خود را از دست دادند که در ۱۶ماه گذشته این میزان سابقه نداشته است. تخت‌های بیمارستانی تقریباً تکمیل شده است، مجبور به استفاده از سایر بخش‌های بیمارستانها هستیم» (همشهری ۲تیر۱۴۰۰).

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع به وزیر بهداشت نوشت: «موج جدید کرونا در استانهای جنوبی و شرق کشور باعث افزایش بیماران و مرگ و میر در این استانها به‌ویژه سیستان و بلوچستان شده است. در صورت ادامه روند موجود با افزایش مبتلایان و مرگ و میر بیشتر مواجه خواهیم شد» (همشهری ۲تیر۱۴۰۰).

در هرمزگان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «تمام شهرستانهای هرمزگان در وضعیت پر خطر کرونایی قرار دارند. در شبانه روز گذشته ۱۶۸بیمار بستری شدند و اکنون ۶۳۵نفر بستری هستند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲تیر۱۴۰۰).

در کرمانشاه، رئیس بیمارستان کرمانشاهی گفت: «۲۰کودک با علائم ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند. ۶درصد بیماران بستری در استان را اطفال تشکیل می‌دهند. روز گذشته ظرف ۶ساعت ۱۲کودک بیمار یعنی هر نیم ساعت یک بیمار جدید پذیرش شده است» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲ تیر۱۴۰۰).

در قزوین، سخنگوی ستاد کرونای گفت: «آمار ابتلای کرونایی در قزوین ۴۰درصد افزایش یافت. آمار بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور نسبت به روز پیش ۱۶درصد افزایش یافته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲تیر۱۴۰۰).

در یزد سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در شبانه روز گذشته، ۱۲۴بیمار کرونا بستری شدند. هم اکنون ۳۳۹بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند که ۷۷نفر به‌دلیل وخامت حالشان در ICU هستند» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۲تیر۱۴۰۰).

در فارس، رئیس دانشگاه پزشکی شیراز، از افزایش موارد ابتلاء به کرونا در شهرهای جنوبی استان خبر داد و گفت: این «نشان دهنده اوجگیری دوباره ویروس و مواجهه با موج پنجم است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲تیر۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲تیر۱۴۰۰ (۲۳ژوئن۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50b9e465-4b79-4d30-be8c-a554f51b9652"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات