728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

  • رئیسی: هم‌اکنون ۱۶ استان در جنوب و شرق دچار سویه دلتا شده و کمتر از یک هفته سویه غالب در تمام کشور دلتا می‌شود
  • زالی: امروز تنها در تهران ۵۶۰۰بیمار کرونایی بستری هستند و موارد ترخیص با بستری‌شدگان در توازن منفی است
  • مدیرعامل بهشت زهرا: پیک مرگ‌ومیر کرونایی در تهران با شیب تند رو به بالا است
  • نماینده مجلس ارتجاع: مردم سیستان و بلوچستان قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند، باید در اختیار مردم قرار گیرد
  • دانشگاه پزشکی هرمزگان: استان با کمبود شدید تخت روبه‌رو است و افراد کرونایی در بخش جراحی و قلب، بستری می‌شوند
  • بیمارستان بهشتی اردستان: مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان از ۲هفته پیش تاکنون ۷۵درصد افزایش داشته است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۶تیر۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۴هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در البرز به ۹۲۲۳نفر، در اصفهان به ۲۱۹۴۵نفر، در ایلام به ۳۴۰۱نفر، در بوشهر به ۳۵۶۴نفر، در تهران به ۷۵۷۹۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۷۶۵نفر، در خوزستان به ۲۰۵۷۶نفر، در زنجان به ۳۵۱۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۱۱۱نفر، در فارس به ۱۰۹۴۲نفر، در کرمان به ۷۵۴۳نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۲۵۲۹نفر، در گیلان به ۱۰۶۹۱نفر، در مازندران به ۱۲۶۵۵نفر، در مرکزی به ۶۶۸۸نفر، در هرمزگان به ۴۹۶۵نفر، در همدان به ۶۹۴۳نفر و در یزد به ۵۴۱۷نفر رسیده است.

رئیسی سخنگوی ستاد کرونا گفت: «۱۶ استان در جنوب و شرق دچار سویه دلتا شده‌اند و کمتر از یک هفته سویه غالب در تمام کشور دلتا خواهد بود» (خبرگزاری صدا وسیما ۱۶تیر۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا نسبت به افزایش بستریها و پر شدن تخت‌ها هشدار داد و گفت: «تنها در استان تهران ۵۶۰۰بیمار کرونایی بستری هستند و موارد ترخیص با تعداد بستری شدگان در توازن منفی است» (ایرنا ۱۶تیر۱۴۰۰). مدیرعامل سازمان بهشت زهرا گفت: «این سازمان برای پنجمین بار در ۵۱۰روز گذشته وارد شرایط ویژه و بحرانی شد. متأسفانه پیک مرگ‌ومیر کرونایی در شهر تهران به‌شدت رو به افزایش و در حالت شیب تند رو به بالا قرار دارد و طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است» (ایرنا ۱۶تیر۱۴۰۰).

در سیستان و بلوچستان، سرگزی نماینده زابل در مجلس ارتجاع با تأکید بر این‌که ویروسی که مردم استان به آن مبتلا هستند، دلتا است گفت: «سرعت سرایت این ویروس به افراد دیگر کمتر از ۳۰ثانیه می‌باشد، متأسفانه مردم به‌واسطه مشکلات معیشتی قادر به خرید ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیستند، باید وسایل پیشگیری مانند ماسک و ماده ضدعفونی کننده در اختیار مردم قرار گیرد. تا الآن دولت نسبت به استان آنطور که باید و شاید توجه نداشته و یا از وضعیت استان اطلاع کافی ندارند» (ایسنا ۱۶تیر۱۴۰۰).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «استان با کمبود شدید تخت روبه‌رو است و با مرخص کردن بیماران بخش‌های جراحی و قلب، افراد کرونایی بستری می‌شوند. کمبود کادر درمان نیز از مشکلات استان است و متأسفانه استخدامی جدید نیروی پرستاری به ما نداده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶تیر۱۴۰۰).

در اصفهان، رئیس بیمارستان بهشتی اردستان گفت: «مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان از ۲هفته گذشته تاکنون ۷۵درصد افزایش داشته است» (ایرنا ۱۶تیر۱۴۰۰).

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «هم‌چنان روند افراد مبتلا در استان رو به افزایش است. مرکز استان قرمز و شرایط بسیار بحرانی را سپری می‌کند. تنها ۲شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارد. این منطقه هم تا پایان هفته جاری کاملاً قرمز می‌شود» (ایرنا ۱۶تیر۱۴۰۰).

در البرز، فرماندار کرج گفت: «کرج در پیک پنجم کرونا با شیوع گسترده ویروس دلتا مواجه شده است و تمامی محدودیت‌های استان تهران در این شهرستان هم اجرایی می‌شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۶تیر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۶تیر۱۴۰۰ (۷ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/370f39b3-2113-4a05-a679-68f39990ebe0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات