728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۵هزار نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۲۵هزار نفر گذشت

 

  • وزارت بهداشت مبتلایان ۲۴ساعت گذشته را ۲۳۳۹۱ اعلام کرد که بالاترین رقم در ۷۸رو گذشته و دوبرابر هفته قبل است
  • محرز: مرحله سوم واکسن ایرانی کوبایی را به برخی افراد در ایران تزریق کردند اما سفیر کوبا اعلام کرد چنین پروژه‌یی نداریم، خودمان و کشورهای آمریکای جنوبی بیشتر نیاز داریم و اولویت با آنهاست
  • زالی: ۵۶۰۰بیمار کرونایی در ۱۰۵بیمارستان استان تهران بستری هستند. شرق و جنوب‌شرق استان از کمبودهای زیرساختی متعددی رنج می‌برد که با برخی از استانهای محروم برابری می‌کند
  • رئیس بیمارستان رازی اهواز: ظرفیت بیمارستان تکمیل است. ۴۵۰بیمار بستری داریم. در پیک‌های قبلی ۴۵نفر بود
  • دانشگاه پزشکی مشهد: مرگ و میرها دورقمی است، بستریها رو به افزایش است، . بیماران سرپایی ۵۰درصد بیشتر از اواخر خرداد است

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز پنجشنبه ۱۷تیر ۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۳۲۵هزار نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۳۱۶۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۲۰۳۳نفر، در البرز به ۹۲۴۸نفر، در اصفهان به ۲۱۹۸۵نفر، در تهران به ۷۵۹۲۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۹۷۹۵نفر، در خراسان شمالی به ۴۵۷۳نفر، در خوزستان به ۲۰۶۲۱نفر، در سیستان و بلوچستان به ۸۱۶۶نفر، در فارس به ۱۰۹۶۲نفر، در قم به ۹۹۳۰نفر، در کرمان به ۷۵۶۸نفر، در لرستان به ۱۲۷۰۰نفر و در هرمزگان به ۵۰۰۰نفر رسیده است.

 

آخوند روحانی که در هفته‌های گذشته از مهار کرونا خبر می‌داد، امروز به خیز پنجم و تسری وضعیت قرمز به استانهای مختلف اعتراف کرد و گفت «در صورت عدم مقابله جدی موج پنجم صعودی‌تر و دامنه آن نیز گسترده‌تر از موج‌های قبلی خواهد بود».

 

سخنگوی وزارت بهداشت در آمار مهندسی شده امروز خود، بیماران جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته را ۲۳۳۹۱نفر اعلام کرد که بالاترین رقم در ۷۸روز گذشته و بیش از دو برابر هفته گذشته است (ایرنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

محرز عضو علمی ستاد کرونا ضمن اشاره به کمبود تخت ICU و امکانات در برخی شهرستانها گفت: «مرحله سوم واکسن ایرانی کوبایی را به برخی افراد در ایران تزریق کردند و قرار بود پروژه مشترک باشد اما سفیر این کشور اعلام کرد چنین پروژه‌یی نداریم. خود کوبا برای این واکسن دستور «تزریق اضطراری» صادر کرد و گفت خودمان و کشورهای دیگر آمریکای جنوبی بیشتر نیاز داریم و اولویت را به آنها داد. بنابراین این پروژه نمی‌تواند خیلی کمک کند» (همشهری ۱۶تیر ۱۴۰۰).

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «اکثر شهرستانهای استان و کلان‌شهر تهران در وضعیت قرمز قرار دارند و خیز پنجم با شتاب بیشتری در حال شکل‌گیری و مراجعه افراد به اورژانس بیمارستانها با حجم و تراکم بسیار زیادی همراه است. ۵۶۰۰بیمار کرونایی در ۱۰۵بیمارستان استان بستری هستند. حجم مراجعان به بیمارستانها با تعداد ترخیصی‌ها همخوانی ندارد... استان تهران به‌خصوص شرق و جنوب‌شرق استان از مشکلات و کمبودهای زیرساختی متعددی رنج می‌برد و با عقب‌ماندگی‌هایی مواجه است که حتی با برخی از استانهای محروم کشور برابری می‌کند» (ایرنا ۱۷تیر ۱۴۰۰). فرماندار اسلامشهر گفت: «ویروس دلتا باعث افزایش بستریها و مرگ ناشی از کرونا شده است» (ایسنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

در هرمزگان، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «روزانه ۲۰۰بیمار بستری می‌شوند و ۱۱۰بیمار نیاز به ICU دارند. در بیمارستان محمدی بندرعباس ظرفیت چهار بخش ICU تکمیل است. بندرعباس در وضعیت فوق بحرانی و میناب و بندر لنگه در وضعیت بحرانی هستند. هفته آینده میزان مرگ و میر هم افزایش می‌یابد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

در خوزستان: رئیس بیمارستان رازی اهواز گفت: «تعداد بستریها اصلاً کمتر نشده و ظرفیت بیمارستان تکمیل است. در مجموع اکنون حدود ۴۵۰بیمار در این بیمارستان داریم. در حالی‌که بین پیک‌های قبلی، تعداد بستریها به ۴۵نفر رسیده بود» (ایسنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

در خراسان رضوی معاون دانشگاه پزشکی مشهد گفت: «تعداد مرگ‌ومیرها دو رقمی و کمتر از ۲۰نفر است، اما با توجه به این‌که بستریها رو به افزایش است، مرگ و میر در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. بیماران سرپایی نسبت به اواخر خرداد بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است» (ایسنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت ۱۰۳۶بیمار جدید کرونایی در استان به جز شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل شناسایی و ۲۶۸نفر بستری شدند اما فقط ۱۳۹بیمار ترخیص شدند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۷تیر ۱۴۰۰).

در مازندران، بستری بیماران کرونایی در بابل جهشی شده است. ششم تیر ماه با ۷۷ بستری به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته کاهش یافته بود، اما در حال حاضر با افزایش یک و نیم برابری به ۱۷۲نفر رسیده است» (ایرنا ۱۷تیر ۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۷ تیر۱۴۰۰ (۸ ژوئیه۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/923bf8f2-061a-4b3f-a416-012765700c3b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات