728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۸هزار نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۴۱۸هزار نفر بیشتر است

 

  • دانشگاه پزشکی کردستان: وضع کردستان بدتر از قبل شده. ظرفیت بیمارستانها تکمیل شده و به غیر از بستریها روزانه ۲۰۰بستری موقت داریم.
  • دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان: ۳۷۶۴بستری داریم. ۵۱۹نفر در ICU هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۶بیمار فوت کردند.
  • دانشگاه پزشکی قم: وضعیت کرونا قرمز است، تا ۲هفته مرگ‌ومیر بالا ادامه خواهد داشت. ۶۰ تا ۸۰درصد بیماران بدحال هستند و باید به فکر افزایش تخت مراقبت‌های ویژه باشند.
  • دانشگاه پزشکی مشهد: وضعیت بسیار شکننده است. ۲۲۶۰نفر بستری هستند. ۵۶۰نفر در ICU بستری هستند.
  • ستاد کرونا در کرمانشاه: هنوز به قله موج جدید نرسیده‌ایم سیر صعودی ادامه دارد. ۱۵۰۸بستری داریم. ۲۳۷نفر در ICU هستند.
  • روزنامه اعتماد: آمار واکسیناسیون ما در مقایسه با کشورهای پیشرفته شوخی است، با کشورهای منطقه هم فاصله بسیار داریم.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۲۰شهریور۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۱۸هزار نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۴۹۲۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۴۷۳۳نفر، در اردبیل به ۵۲۵۵نفر، در البرز به ۱۲۲۳۸نفر، در اصفهان به ۲۷۵۶۰نفر، در ایلام به ۴۰۶۳نفر، در تهران به ۹۸۲۱۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۲۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۹۲۵نفر، در خوزستان به ۲۵۶۵۱نفر، در زنجان به ۴۱۱۵نفر، در فارس به ۱۴۹۸۹نفر، در قزوین به ۴۶۰۴نفر، در قم به ۱۱۵۱۰نفر، در کردستان به ۶۵۶۲نفر، در کرمان به ۱۰۹۳۷نفر، در کرمانشاه به ۷۲۶۴نفر، در گلستان به ۹۷۱۵نفر، در گیلان به ۱۴۴۷۵نفر، در لرستان به ۱۴۲۶۰نفر، در مازندران به ۱۵۹۸۰نفر، در هرمزگان به ۷۱۹۵نفر و در همدان به ۷۹۹۳نفر رسیده است.

 

در کردستان، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «وضعیت کردستان بدتر از قبل شده و حالا تمام شهرستانهای استان به غیر از سروآباد در وضعیت قرمز قرار دارند. وضعیت شهرستانهای سنندج، قروه، کامیاران و سقز بسیار بحرانی‌تر از دیگر مناطق بوده و به رنگ قرمز تیره درآمده است. در حال حاضر ظرفیت بیمارستانهای استان تکمیل شده و به غیر از بستری در بیمارستانها روزانه ۲۰۰نفر هم بستری موقت داریم» (ایلنا ۲۰شهریور۱۴۰۰).

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان نیز اعلام کردند: «در حال حاضر ۳۷۶۴بیمار بستری که از این تعداد ۵۱۹نفر در ICU بستری هستند. در ۲۴ساعت گذشته ۵۶بیمار جان خود را از دست دادند» (ایمنا ۲۰شهریور۱۴۰۰).

یکی از مسئولان بیمارستان الزهرا گفت: «با توجه به تعداد بالای بیماران کووید-۱۹، بخش‌های پیوند عضو کلیه و کبد در بیمارستانهای الزهرا (س) و خورشید اصفهان در زمان حاضر به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است و به‌طور عملی امکان پیوند عضو وجود ندارد... بستریهای کرونا بخش درمان اصفهان را در مرز شکنندگی قرار داده است» (ایرنا ۲۰شهریور۱۴۰۰).

در خراسان رضوی، دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد: «وضعیت بسیار شکننده است. هم‌اکنون ۲۲۶۰بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند. ۵۶۰نفر از این تعداد در بخش ICU بستری هستند» (ایرنا ۱۹شهریور۱۴۰۰).

در قم، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۰تَن به‌علت کرونا فوت شدند. وضعیت در قم «قرمز» است، ۸۱۹بیمار بستری هستند که ۲۶۱تن بدحال هستند و تا ۲هفته مرگ‌ومیر بالا ادامه خواهد داشت. بین ۶۰ تا ۸۰درصد بیمارانی که به اورژانس مراجعه می‌کنند بدحال هستند و مسئولان بیمارستانها باید به فکر افزایش تخت مراقبت‌های ویژه باشند» (ایرنا ۱۹شهریور۱۴۰۰).

در کرمانشاه، سخنگوی ستاد کرونا گفت: «کرمانشاه جزو معدود استانهایی است که هنوز به قله موج جدید کرونا نرسیده و سیر صعودی بیماری ادامه دارد. در حال حاضر ۱۵۰۸بیمار بستری که از این تعداد ۲۳۷نفر در ICU هستند» (ایسنا ۲۰شهریور۱۴۰۰).

در زنجان، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «افرادی که در ICU هستند، شرایط خوبی ندارند. شرایط امروز حاکم بر بیمارستانها باعث شده است تا شرایط برای کادر درمان سخت‌تر از گذشته شود» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۰شهریور۱۴۰۰).

روزنامه حکومتی اعتماد امروز نوشت: «آمار واکسیناسیون در کشور، هنوز با آمار جهانی فاصله بسیار دارد. مشاهده آمار واکسیناسیون جهانی نشان می‌دهد که حجم واکسنهای تزریق شده در ایران نه‌تنها در مقایسه با آمار واکسیناسیون کشورهای پیشرفته، شبیه یک شوخی است، حتی با حجم واکسنهای تزریق شده در کشورهای منطقه هم فاصله بسیار داریم».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰شهریور۱۴۰۰ (۱۱سپتامبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4bc93dee-fafc-453d-b670-914c2e32cc56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات