728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر بیش از ۳۰هزار و ۷۰۰نفر است

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اعتراف سرکردگان رژیم به این‌که از دیماه از ورود ویروس کرونا مطلع بوده‌اند

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، جمعه ۲۹فروردین ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۰هزار و ۷۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۰۷۰نفر، در آذربایجان غربی به ۸۰۰نفر، در البرز ۱۱۹۵نفر، در خراسان رضوی ۲۴۷۰نفر، در خوزستان به ۱۲۶۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۳۵۵نفر، در گیلان به ۲۴۶۰نفر، در همدان به ۸۲۵نفر و در یزد به ۴۸۵نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

 

پس از ۳ماه انکار و حاشا کردن اکنون مقامات رژیم اقرار می‌کنند که از دیماه از ورود ویروس کرونا مطلع بوده‌اند. نمکی وزیر بهداشت رژیم امروز گفت: «از همان روزی که در اواخر دیماه در کشور چین مورد بیماری اعلام شد. اینجانب تقاضای تشکیل جلسه اورژانس، در روز تعطیل با حضور معاون اول رئیس‌جمهور کردم تا پروازهای مستقیم از چین به کشور مان و بالعکس قطع شود و بلافاصله پس از تشخیص اولین موارد آلودگی در کشور پیشنهاد تشدید محدودیتها هم‌چون تعطیلی دانشگاهها، مدارس، اجتماعات، نمازهای جمعه، مراسم عروسی و عزا، اعتکاف، راهیان نور، آستانهای مقدس، سینماها، تئاترها، ورزشگاهها و غیره» را دادم (دنیای اقتصاد ۲۹فروردین).

 

سیاری معاون هماهنگ‌کننده رئیس ستاد ارتش تحت‌امر خامنه‌ای امروز گفت: «در ارتش پیش‌بینی شیوع بیماری را در ۲۹دیماه انجام دادیم با رصدی که در سامانه‌های بهداشت جهانی انجام می‌دادیم متوجه شیوع بیماری در چین شدیم و به نیروهای خود اعلام کردیم که آمادگی‌های خود را حفظ کنند» (آفتاب ۲۹فروردین).

 

از سوی دیگر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به موج جدید کرونا هشدار داد و گفت: «ما هنوز در مرحله اپیدمی ویروس کووید ۱۹هستیم و نباید بازگشایی بعضی از مشاغل مردم را دچار اشتباه کند زیرا فاصله بسیاری با کنترل کرونا در استان گیلان وجود دارد» (خبرگزاری سپاه پاسداران ۲۹فروردین).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹فروردین ۱۳۹۹(۱۷آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42b6d799-5b06-418f-8aa7-97412b9c2211"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات