728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۲۹۴شهر بیش از ۳۲هزار و ۸۰۰نفر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان بین‌المللی خانم مریم رجوی برای توقف اعدام زندانیان و آزادی آنها به‌منظور ممانعت از فاجعه بزرگ انسانی

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز، دوشنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان فاجعه کرونا در ۲۹۴شهر ایران از ۳۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر شده است. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۹۹۰نفر، در آذربایجان شرقی به ۱۲۴۰نفر، در بوشهر به ۲۵۰نفر، در تهران به ۵۵۵۰نفر، در خراسان رضوی به ۲۵۹۵نفر، در خوزستان به ۱۴۵۰نفر، در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۸۵نفر، در لرستان به ۷۳۸نفر، در مازندران به ۲۱۷۰نفر و در مرکزی به ۵۱۰نفر رسیده است. آمار سایر استانها به این ارقام افزوده می‌شود.

 

به گزارش کادر درمانی و شاهدان عینی بیمارستان و مسئولان گورستان، در روزهای اخیر شمار مبتلایان کرونا و فوت‌شدگان در ارومیه، بوکان، سردشت و پیرانشهر روند صعودی داشته است. کارکنان گورستان ارومیه که در ۷روز هفته به‌طور شبانه‌روزی مشغول کار هستند، تحت فشار طاقت‌فرسا قرار دارند. در تبریز شمار زیادی از مبتلایان در خانه‌هایشان فوت می‌کنند. تعدادی پزشک دلال‌صفت با اطلاع و خواست رژیم برای درگذشتگان تحت عناوین دیگری جواز دفن صادر می‌کنند و نمونه‌های متعددی وجود دارد که حتی اداره بهداشت را در جریان نگذاشته‌اند. در دو روز گذشته حداقل ۳۰نفر به همین ترتیب در تبریز دفن شده‌اند. بیمارستانهای رازی و امام رضا، شهدا و سینا در تبریز پر از مبتلایان کروناست. مردم به‌شدت نگران هستند که با باز شدن ترددهای بین استانی ابعاد مبتلایان و فوت‌شدگان به میزان زیادی افزایش پیدا کند.

 

به گزارش پزشکان در شیراز تعداد قربانیان در روزهای اخیر کرونا در این شهر اخیراً افزایش یافته و دهها نفر در بیمارستان علی اصغر فوت کرده‌اند.

 

از سوی دیگر نگرانی از خیزشهای اجتماعی و فراخوان به حکومت برای به کار گرفتن کارتلهای اقتصادی تحت کنترل خامنه‌ای و سپاه پاسداران بالا می‌گیرد. سلحشوری نماینده مجلس ارتجاع امروز گفت: «باید مشخص شود که نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان که اسمشان برای مستضعفان است کاری برای این قشر انجام می‌دهند یا خیر... واقعاً از دین یک پوسته بیشتر نمانده است چرا که ما امروز آموزه‌های دینی را به کار نمی‌بریم، بر حاکمان این امر واجب است در شرایط فعلی از هر آنچه در بیت‌المال دارند برای مردم هزینه کنند، البته باید بگویم بیت‌المال فقط خزانه نیست بلکه شرکتهایی هستند که هیچ کسی به آنها دسترسی ندارد و اتفاقاً درآمدهای کلان دارند.... آقای نقویان یک بار در مصاحبه‌یی گفتند ۶۰درصد بودجه کشور در دست این‌هاست اگر واقعاً این‌طور است باید در گذشته برایشان تصمیم‌گیری می‌کردیم» (ایلنا اول اردیبهشت).

 

روزنامه حکومتی مستقل امروز نوشت: «آنچه مردم و برخی از مسئولان بارها و بارها به آن فکر و اشاره کرده‌اند، عدم استفاده از نهادهای متموّلی است که تحت‌نظر دولت نیستند و در صورت توافقات بالادستی، می‌توانند به‌راحتی و به‌زودی امکان فائق آمدن بر کرونا را فراهم نمایند و از بحران‌هایی که ممکن است با ادامه شرایط فعلی برای کشور و نظام پیش بیاید، جلوگیری کنند...مشکلات و بحران‌هایی جدی‌تر از آبان ۹۸ که فائق آمدن بر آن بسیار سخت‌تر از گذشته خواهد بود...سیاست‌گذران کلان کشور اعم از دولتی و حاکمیتی، اگر به حفظ نظام و موقعیت جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند (که می‌دانم هستند) با استفاده از ظرفیت نهادهای مذکور، سونامی رکود اقتصادی را مهار کنند؛ که هم خیر مُلک در آن است و هم خیر ملت!».

 

روزنامه همدلی امروز نوشت: جمهوری اسلامی «باید برای بحرانهای بسیار سخت و احتمالاً خشن و اعتراضات گسترده و نارضایتی‌های عمومی» مهیا شود.

 

هم‌چنین روزنامه رسالت نوشت: کرونا «بیشتر، طبقات محروم‌تر را درگیر می‌کند... از هم‌اکنون روال ورشکستگی خانوارهایی با درآمد کمتر آغاز شده و در دوران پساکرونا، شکافها و نابرابریهای پیشین عمیق‌تر شده و حتی شکافها و نابرابریهای جدیدی ایجاد می‌شود...و به گروه‌های نابرخوردار قبلی، افراد جدیدی می‌پیوندند. نهایتاً وضعیت جامعه به‌لحاظ توسعه، امنیت و سرمایه‌های انسانی و اجتماعی افت جدی می‌کند».

در چنین وضعیتی رژیم درصدد اعدام زندانیان است. قرار است ۷زندانی در زندان سنندج اعدام شوند که یکی از آنها در ۸فروردین در شورش زندانیان سقز فرار کرده بود. در زندان ارومیه دست کم ۸زندانی در روزهای اخیر به کرونا مبتلا شده‌اند.

 

خانم مریم رجوی گفت: رژیم آخوندها ارمغانی جز سرکوب و اعدام ندارد و برای زهر چشم گرفتن و ایجاد رعب و وحشت و مهار وضعیت، به‌جای آزاد کردن زندانیان به اعدام آنها روی آورده است.

خانم رجوی بار دیگر جامعه بین‌المللی به‌ویژه دبیرکل ملل متحد، کمیسر عالی و شورای حقوق‌بشر و گزارشگران ذیربط ملل ‌متحد و دیگر ارگانهای مدافع حقوق‌بشر را به مداخله فوری برای توقف اعدامها و آزادی زندانیان و ممانعت از فاجعه بزرگ انسانی در زندانهای رژیم فراخواند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

اول اردیبهشت ۱۳۹۹(۲۰ آوریل ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/030b3366-882f-4fc6-aa4d-c236d6b0764b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات