728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۴هزار و ۵۰۰نفر گذشت

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۴هزار و ۵۰۰نفر گذشت

طبق آمار حکومتی، برای اولین بار شمار مبتلایان در ۲۴ساعت به ۷هزار و بیماران وخیم به ۵۰۰۰ می‌رسد.

  • وزارت بهداشت: در ۲۴ساعت گذشته شمار جان‌باختگان ۳۴۶نفر، مبتلایان ۶۹۶۸نفر و بیماران شدید ۴۹۹۵نفر است. نمودار بستری روزانه در تمام استانها صعودی است و شاهد بالا رفتن بی‌سابقه موارد مرگ و میر هستیم. متوسط شمار بستری ۱۷نفر در هر ۱۰۰هزار نفر و شمار فوتیها ۲۸نفر در میلیون است.
  • معاون وزیر بهداشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا یک ماه پیش، ۳۵میلیون نفر در ایران یک بار با کرونا درگیر شده‌اند و ۵۰میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا قرار دارند.
  • رئیس شورای شهر تهران: وضعیت فعلی نتیجه این است که دولت اقتصاد را به بهداشت و سلامت مردم ترجیح داده است.
  • دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی: استان در بدترین شرایط شیوع کروناست، تخت‌های ICU پر شده و ۲۳نفر در ۲۴ساعت گذشته فوت کرده‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۶آبان۱۳۹۹ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۴۶۰شهر از ۱۳۴هزار و ۵۰۰نفر گذشت. شمار قربانیان در آذربایجان غربی به ۳۹۱۷نفر، در البرز به ۳۷۲۳نفر، در اصفهان به ۷۴۲۲نفر، در بوشهر به ۱۵۸۲نفر، در تهران به ۳۲۴۹۱نفر، در چهارمحال و بختیاری ۱۰۳۰نفر، در خراسان رضوی به ۱۰۱۰۷نفر، در خوزستان به ۸۱۶۳نفر، در زنجان به ۱۲۶۵نفر، در فارس به ۳۵۲۶نفر، در قم به ۵۸۳۵نفر، در لرستان به ۵۷۷۸نفر، در مرکزی به ۱۹۰۲نفر و در همدان به ۳۶۰۵نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم در یک رکورد بی‌سابقه در آمار مهندسی شده خود، شمار جان‌باختگان ۲۴ساعت گذشته را ۳۴۶نفر و شمار مبتلایان را ۶۹۶۸ و شمار مبتلایان در وضعیت شدید را ۴۹۹۵نفر ذکر کرد. وی گفت: اکنون نمودار ابتلا و بستری روزانه تقریباً در تمام استانها صعودی است. متأسفانه شاهد بالا رفتن بی‌سابقه موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور هستیم. در هفته گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ ناشی از بیماری نسبت به هفته قبل دارای روند رو به رشد بوده است. متوسط موارد بستری ۱۷نفر در هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت و موارد فوتی حدود ۲۸نفر در یک میلیون نفر گزارش‌شده است»(ایرنا ۶آبان).

محمدرضا ظفرقندی، مصطفی معین و عباس آقازاده، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در نامه‌یی به روحانی نوشتند: «شرایط سخت و پیشرونده اپیدمی ویروس کرونا در کشور و به‌خصوص میزان غیرقابل قبول و اسف‌بار مرگ و میر مبتلایان ضرورت بازنگری جدی در روش‌های مدیریتی این بحران را ایجاب می‌کند»(خبرگزاری حکومتی مهر ۶آبان).

ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: «از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا حدود یک ماه پیش، ۳۵میلیون نفر در ایران یک بار با کرونا درگیر شده‌اند و حدوداً ۵۰میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا دارند»(همشهری ۶آبان)

در تهران، هاشمی رئیس شورای شهر گفت: «با توجه به وضعیت اقتصادی که شرایط مطلوبی هم ندارد، دولت اقتصاد را به بهداشت و سلامت ترجیح داده است. نتیجه عدم توجه دولت به بهداشت و سلامت، شرایط فعلی می‌شود»(سایت آخرین خبر رژیم ۶آبان).

جعفریان، رئیس بخش پیوند بیمارستان خمینی گفت: در گذشته «در یک بخش که ۲۰ تا ۳۰بیمار بستری بودند، دو نفر هم اکسیژن دریافت می‌کرده‌اند. حال در همان بخش ما ۳۰بیمار خواباندیم و همه هم به اکسیژن نیاز دارند. معلوم است که سیستم پاسخگو نخواهد بود. هرکجا مشاهده کردید که میزان مرگ و میر ناشی از کرونا از متوسط بین‌المللی بالاتر رفت، بدانید که از سقف توانایی سیستم درمانی گذشته‌ایم زیرا مرگ و میر ناشی از کرونا در بسیاری از موارد قابل پیشگیری است. حال اگر نمی‌توانیم پیشگیری کنیم، یعنی از سقف و تحمل سیستم درمان خارج شدیم»(ایسنا ۶آبان).

در آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «استان در بدترین شرایط شیوع کرونا قرار دارد تمام تخت‌های ICU و تخت‌های ویژه بیماران کرونا پر شده و بستریها به ۱۴۲۷نفر رسیده‌اند، از این تعداد ۳۰۴جدید و ۲۶۹نفر در ICU بستری هستند. امروز بر اساس آخرین آمار با فوت ۲۳بیمار مجموع فوتی‌ها در استان به ۱۶۴۰نفر رسید»(خبرگزاری حکومتی مهر ۶آبان).

در فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار قربانیان کرونا طی ۲۴ گذشته به ۲۱نفر و تعداد کل جان‌باختگان به ۱۳۰۶نفر رسیده است. تعداد بستریها ۱۳۴۳نفر است که حال ۱۷۴نفر آنها وخیم گزارش‌شده است»(ایسنا ۶آبان).

در کرمان، «سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد فوتی‌های قطعی ابتلاء به کووید۱۹ در ۲۴ساعت گذشته را ۱۹نفر اعلام کرد و گفت: مجموع جان‌باختگانی که ابتلای قطعی به کرونا داشته‌اند ۱۱۱۷نفر است»(خبرگزاری حکومتی مهر ۶آبان).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶آبان۱۳۹۹ (۲۷ اکتبر ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e19f6428-82e3-4d38-a1b2-8ab566097a5d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات