728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۹هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۵۹هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

پیک ششم کرونا، ارمغان سیاست‌های جنایتکارانه و چپاولگرانه خامنه‌ای و رئیسی

 

  • اپیدمیولوژیست: در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان شرایط نگران‌کننده است. به‌نظر می‌رسد واریانت‌های جدید هم در کشور داشته باشیم.
  • خبرگزاری نیروی قدس: رشد ۵۱درصدی نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته زنگ هشدار آغاز پیک ششم را به صدا درآورده است.
  • دانشگاه پزشکی مازندران: باید منتظر فاجعه‌ای باشیم که نتیجه آن تا پایان آذر از دست رفتن جان صدها تن دیگر خواهد بود.
  • دانشگاه پزشکی قزوین: در ۲۴ساعت اخیر آمار بیماران کرونایی نسبت به روز قبل ۱۶۰درصد افزایش داشته است.
  • در لرستان، افزایش بستریها حکایت از خیز آرام به سوی پیک ششم دارد و مسئولان از احتمال شیوع «لامبدا» خبر می‌دهند.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه ۲۶مهر۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۵۹هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۰۳۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۶۸۰۸نفر، در البرز به ۱۳۵۳۸نفر، در اصفهان به ۳۱۱۸۰نفر، در تهران به ۱۰۷۶۰۶نفر، در چهارمحال و بختیاری به ۳۴۸۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۷۷۰۰نفر، در خوزستان به ۲۸۱۷۰نفر، در فارس به ۱۶۶۶۵نفر، در قزوین به ۵۱۹۹نفر، در کردستان به ۷۳۵۷نفر، در کرمان به ۱۲۲۵۷نفر، در گیلان به ۱۶۰۴۰نفر، در مازندران به ۱۶۹۵۰نفر، در هرمزگان به ۷۷۳۵نفر و در یزد به ۷۵۵۸نفر رسیده است.

 

حمید سوری اپیدمیولوژیست با اشاره به این‌که برخی طغیانها در برخی استانها رخ داده است گفت: «علی‌رغم این‌که بر بحث واکسیناسیون مانور داده می‌شود و شاهد افزایش تیراژ واکسیناسیون هستیم، ولی هنوز زود است که بخواهیم درباره شرایط عادی اپیدمی صحبت کنیم یا فکر کنیم می‌توان جشن پایان اپیدمی گرفت. در آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی نقاط سیستان و بلوچستان شرایط تا حدودی نگران‌کننده دارند. به‌نظر می‌رسد واریانت‌های جدید هم در کشور داشته باشیم» (ایسنا ۲۶مهر۱۴۰۰).

خبرگزاری نیروی قدس امروز نوشت: «رشد ۵۱درصدی نرخ ابتلا نسبت به روز گذشته زنگ هشدار احتمال آغاز پیک ششم را به صدا درآورده است... استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و برخی از نقاط سیستان و بلوچستان کاملاً مستعد ایجاد خوشه‌های بزرگ بیماری در پیک جدید هستند».

در قزوین، رئیس دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت اخیر ۳۳۹بیمار کرونایی جدید در استان قزوین شناسایی شدند که این آمار نسبت به روز قبل ۱۶۰درصد افزایش یافته و ۲۰۹نفر بیشتر است. هم‌چنین موارد مرگ ومیر نیز نسبت به روز قبل ۲۰درصد افزایش داشته است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶مهر۱۴۰۰).

در مازندران، معاون دانشگاه پزشکی گفت: «شروع موج ششم از اوایل آبان دور از انتظار نیست... متأسفانه باید منتظر فاجعه‌ای باشیم که نتیجه آن تا پایان آذر ماه از دست رفتن جان صدها تن دیگر از هم استانی‌ها خواهد بود» (ایرنا ۲۶مهر۱۴۰۰).

در لرستان، افزایش موارد بستری حکایت از خیز آرام کرونا به سوی پیک ششم در لرستان دارد و مسئولان از احتمال شیوع ویروس «لامبدا» در این استان خبر می‌دهند. تعداد پذیرش بیماران کرونایی نسبت به ترخیص بیشتر شده است. اگر ما این پیک بیماری را داشته باشیم یقیناً خطرناک خواهد بود» (ایرنا ۲۶مهر۱۴۰۰).

در ایلام، رئیس دانشگاه پزشکی از افزایش ۱۵درصدی آمار بستریهای کرونا طی هفته گذشته خبر داد و گفت این یک هشدار است که ممکن است در هفته‌های آینده ما با پیک ششم روبه‌رو باشیم» (خبرگزاری حکومتی مهر۲۶مهر۱۴۰۰).

در گلستان، «تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به‌صورت معناداری افزایش پیدا کرده که سبب نگرانی درباره اوجگیری دوباره بیماری و ایجاد پیک دیگری از بیماری شده است» (خبرگزاری نیروی قدس ۲۶مهر۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی اهواز گفت: «پیش‌بینی می‌شود پیک بعدی از هفته دوم آبان رخ دهد» (خبرگزاری حکومتی مهر ۲۶مهر۱۴۰۰).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۶مهر۱۴۰۰ (۱۸ اکتبر۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dddec94-b159-40af-a0b6-fc13a566816c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات