728 x 90

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در سراسر کشور از ۴۸۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است

 

  • عضو کمیسیون بهداشت: با شل گرفتن ستاد کرونا و عادی انگاری همان‌طور که به پیک ۵رسیدیم احتمال دارد به پیک ۶برسیم
  • دانشگاه پزشکی آذربایجان غربی: در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۹نفر مبتلا به کرونا شدند. ۱۶۹بیمار در ICU هستند
  • دانشگاه پزشکی شیراز: بیماران بستری به ۱۲۰۳نفر رسیده که از این تعداد ۱۶۰نفر در ICU نگهداری می‌شوند
  • دانشگاه پزشکی یزد: ۳۵۶بیمار کرونایی بستری هستند که حال ۹۵بیمار وخیم است که در ICU نگهداری می‌شوند
  • روزنامه حکومتی جهان صنعت: مسئولان همیشه بعد از وقوع بحران به فکر واردات واکسن می‌افتند. بعد از هشدار سازمان بهداشت جهانی نباید هم‌چون گذشته تعلل کرد تا هموطنانمان فوت کنند

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ اعلام کرد. آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۷شهر از ۴۸۱هزار و ۹۰۰نفر بیشتر است. در آذربایجان شرقی به ۱۶۶۴۳نفر، در آذربایجان غربی به ۱۸۰۷۳نفر، در اصفهان به ۳۳۰۳۵نفر، در تهران به ۱۱۲۹۱۵نفر، در خراسان رضوی ۳۹۲۲۵نفر، در خوزستان به ۲۹۲۹۰نفر، در فارس به ۱۷۹۴۰نفر، در قزوین به ۵۵۵۴نفر، در قم به ۱۳۰۶۰نفر، در کردستان به ۷۸۷۷نفر، در کرمانشاه به ۸۹۷۹نفر، در لرستان به ۱۵۹۶۵نفر، در مازندران به ۱۷۵۷۵نفر و در یزد به ۷۹۲۳نفر رسیده است.

 

محسنی بندپی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس ارتجاع در ارتباط با بازگشایی‌های اخیر گفت: «با عادی‌انگاری صورت گرفته تمامی ظرفیت بلیت اتوبوس، هواپیما و قطارها به مردم فروخته می‌شود ستاد مقابله با کرونا نباید دست از ابزارهای سلبی بردارد و شل گرفتن این ستاد ممکن است با همان دلایلی که ما از پیک یک به ۲ و سپس به ۳ حرکت کردیم و به پیک ۵ رسیده‌ایم احتمال دارد که به پیک ششم هم برسیم» (دنیای اقتصاد، ۷ آذر۱۴۰۰)

 

در آذربایجان غربی، دانشگاه پزشکی اعلام کرد: «در ۲۴ساعت گذشته ۳۰۹نفر مبتلا به بیماری کرونا شدند. هم‌اکنون ۳۹۴بیمار بستری و ۱۶۹بیمار بدحال در ICU نگهداری می‌شوند و ۳۲نفر دیگر وصل به دستگاه ونتیلاتور می‌باشند» (خبرگزاری نیروی قدس ۶ آذر۱۴۰۰).

 

در فارس، دانشگاه پزشکی شیراز اعلام کرد: «بیماران کرونایی که هم‌اکنون در بیمارستانهای استان بستری هستند به ۱۲۰۳نفر رسیده که از این تعداد ۱۶۰نفر در ICU نگهداری می‌شوند» (خبرگزاری نیروی قدس ۶ آذر۱۴۰۰).

 

در اصفهان، دانشگاههای پزشکی اصفهان و کاشان اعلام کردند: «در حال حاضر ۷۱۹بیمار مبتلا به کرونا بستری‌اند که از این تعداد ۱۴۶بیمار در ICU بستری می‌باشند» (ایمنا ۶ آذر۱۴۰۰).

 

در یزد، سخنگوی دانشگاه پزشکی یزد گفت: «هم اکنون حال ۹۵بیمار کرونایی یزد وخیم است و در بخش ICU نگهداری می‌شوند. هم‌چنین ۳۵۶بیمار نیز در استانها بستری می‌باشند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۶ آذر ۱۴۰۰).

 

روزنامه حکومتی جهان صنعت امروز نوشت: «به گفته وزیر بهداشت، دیگر واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت و عمدتاً متکی به تولید داخلی خواهیم بود! برای رهایی از میزان تلفات پیک ششم با سویه جدید یا باید حتماً افراد بالای ۱۸سال دوز بوستر بزنند و یا واکسنهای معتبر با میزان اثربخشی بیشتر تزریق کنند. اگر چه مسئولان همیشه بعد از وقوع بحران به فکر واردات واکسن می‌افتند. وقتی سازمان بهداشت جهانی هشدار جهش ویروس خطرناک را داده است نباید هم‌چون گذشته دست روی دست گذاشت تا هموطنانمان به‌دلیل تعلل، فوت کنند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶ آذر۱۴۰۰ (۲۷نوامبر ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f82363f7-ea66-4e66-ad22-c17c75b60fd3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات