728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۲۰شهر از ۴۴۳۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

روحانی بار دیگر مردم را مقصر شیوع مجدد کرونا دانست و به تجدید محدودیت‌ها تهدید کرد

خانم مریم رجوی: وقاحت و طلبکاری، باز هم وقاحت و طلبکاری در دور تسلسل بی‌پایان تا سرنگونی

شیوه شناخته‌شده آخوندهای ضدبشر و مقصران اصلی مرگ و نابودی در ایران اشغال شده است

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز دوشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۳۲۰شهر ایران از ۴۴۳۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در تهران به ۷۱۸۰نفر، در خراسان شمالی به ۵۲۵نفر، در خوزستان به ۳۳۹۰نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۴۰۲نفر، در کرمان به ۵۴۵نفر، در کرمانشاه به ۱۰۱۰نفر، در گیلان به ۲۷۵۵نفر و در لرستان به ۱۳۶۵نفر رسیده است.

در حالی‌که اخبار هولناک شیوع مجدد ویروس کرونا از استانهای مختلف کشور به‌گوش می‌رسد، روحانی بار دیگر با وقاحت مردم را مقصر این وضعیت معرفی کرد و تهدید به بازگرداندن محدودیت‌ها نمود. به گزارش رسانه‌های رژیم، روحانی در تماس با وزیر کشور «ضمن دریافت گزارش وضعیت برخی استانها و چند شهر کشور که به‌دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم، ابتلا به ویروس کرونا رشد داشته است، تأکید کرد: مردم این استانها و شهرها... اگر اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند، ممکن است مجبور به بازگرداندن برخی محدودیت‌ها شویم».(ایسنا ۵خرداد)

روحانی در تماس با استاندار خوزستان نیز ضمن دریافت «گزارش کاملی از... روند رو به رشد تعداد مبتلایان در این استان به‌دلیل عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی» گفت: «افزایش تعداد مبتلایان ممکن است به بازگشت برخی محدودیت‌ها در استان منجر شود».(سایت روحانی ۵خرداد ۹۹)

در خوزستان حریرچی، معاون وزارت بهداشت، از «افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی شمار مبتلایان در دزفول» خبر داد.(خبرگزاری فارس ۵خرداد ۹۹)

وی افزود: «در بعضی از استانها ما با روند صعودی مواجه هستیم که بالاترین صعود را در استان خوزستان می‌بینیم... پیش‌بینی‌مان این هست که تا چندین روز آینده روند صعودی ولو اندک را در این استان داشته باشیم».(شبکه خبر ۴خرداد ۹۹)

نماینده ایذه و باغ‌ ملک در مجلس ارتجاع گفت: «مردم خوزستان و برخی دیگر از استانهای جنوبی با مشکلات متعددی که ناشی از شیوع ویروس کروناست مواجه هستند... اگر وضع به همین منوال ادامه یابد کنترل و مقابله با کرونا در این استانها دشوار خواهد شد».(خبرگزاری سپاه قدس ۵خرداد ۹۹)

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور گفت: «در خوزستان تعداد کل مبتلایان به کرونا به ۱۰۴۱۹نفر افزایش یافت... تعداد فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۴۵۲نفر» می‌رسد.(خبرگزاری سپاه پاسداران ۵خرداد ۹۹)

دبیر ستاد کرونا در استان بوشهر گفت: «سهل‌انگاری مقابل کرونا روزهای سختی را رقم خواهد زد».(جوان، ارگان سپاه پاسداران ۴خرداد ۹۹)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان «از روند رو به رشد مبتلایان به کرونا در استان زنجان خبر داد».(خبرگزاری حکومتی مهر ۴خرداد ۹۹)

هم‌چنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: «موارد مثبت در سطح استان افزایش یافته» است.(خبرگزاری حکومتی مهر ۵خرداد ۹۹)

در کرمانشاه رئیس کمیته اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی از «شناسایی ۱۲۷مورد جدید» و «ثبت ۵مورد فوتی» در ۲۴ساعت گذشته خبر داد.(خبرگزاری سپاه پاسداران ۴خرداد ۹۹) اما بنا بر تصریح خبرگزاری سپاه قدس «در ۲روز گذشته آمار مبتلایان به این بیماری در کرمانشاه ۳رقمی شده است.(۴خرداد ۹۹)

همین خبرگزاری امروز از «افزایش بی‌سابقه چند روز اخیر مبتلایان ویروس کرونا در جنوب استان کرمان و شهرستان جیرفت» خبر داد و نوشت: «سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت این منطقه را بحرانی اعلام کرده است... . آمار چند روز اخیر ۲ یا ۳برابر آمارهای گذشته است».

خبرگزاری رسمی رژیم نیز گزارش کرد: «شرایط سخت اقتصادی باعث شد فاصله‌گذاری اجتماعی را کمرنگ کنیم و با عنوان فاصله‌گذاری هوشمند، فضای جدیدی برای جولان‌دادن اپیدمی فراهم کنیم، درمان مشخص و استانداردی هم برای مبتلایان نداریم و کادر بهداشتی درمانی به‌خاطر فشار بالای کار در چند ماه اخیر دچار فرسودگی و خستگی مفرط شغلی شده‌اند».(ایرنا ۵خرداد ۹۹)

خانم مریم رجوی در مورد طلبکاریهای آخوند روحانی از مردم بی‌پناه و بی‌دفاع و انداختن تقصیرات به گردن آنها از سوی آخوندهای حاکم گفت: «وقاحت و طلبکاری، باز هم وقاحت و طلبکاری در دور تسلسل بی‌پایان تا سرنگونی، شیوه شناخته شده آخوندهای ضدبشر و مقصران اصلی مرگ و نابودی در ایران اشغال‌شده است».

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۵خرداد ۱۳۹۹ (۲۵می ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bae047f3-bfe6-4812-83d4-0c6cd8b37913"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات