728 x 90

آمار واقعی جان‌ باختگان کرونا، ۴هزار، ۳۰هزار یا بیشتر؟

روز پنجشنبه ۲۸فروردین سازمان مجاهدین آمار جان‌باختگان کرونا را بیش از ۳۰هزار نفر تا این تاریخ اعلام کرد. در همین روز آمار رسمی رژیم از ۴۸۶۹قربانی و ۷۷۹۹۵مبتلا تاکنون خبر می‌دهد.

کدام درست است؟ چرا؟

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای قلابی شهر تهران: «آماری که وجود دارد اصلاً با عددهایی که دارد در سطح کلان بیان می‌شود نمی‌خواند».

ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران، در گفتگو با یک روزنامه حکومتی گفت: «مطابق آماری که من دارم، روزانه در بهترین شرایط ۷۰نفر‌ و در بدترین شرایط کمی بالاتر از ۱۰۰نفر در تهران بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان می‌سپارند.

در نتیجه، اگر آمار قربانیان تهران را روزانه ۱۰۰نفر در نظر بگیریم، با استناد یک‌سوم مرگ و میر کرونا در تهران، روزانه بیش از ۳۰۰نفر قربانی می‌شوند در حالی که آمار اعلام شده ۲رقمی است.

تلویزیون رژیم - شبکه سلامت ۲۵فروردین ۹۹: «۸۰هزارتا مورد قطعی تست مثبت داریم اما این‌که... کل افرادی که بیمار شدند چقدر است قطعاً چندین برابر این است احتمالاً بین ۵ تا ۱۰برابر حتی شاید بیشتر از این عدد باشد».

یعنی اگر ۸۰هزار تست مثبت را نه در ۱۰، بلکه فقط در ۸ ضرب کنیم و میزان مرگ و میر را به‌استناد گزارش مرکز پژوهشهای مجلس ۶/۱۹درصد در نظر بگیریم آمار جان‌باختگان بیش از ۴۰هزار نفر است. این در حالی است که رئیسی، معاون بهداشت، آمار ۸۰۰هزار ابتلا را رسماً تأیید کرده است.

با این حساب می‌بینیم که آمار واقعی طبق اطلاعات منابع درونی رژیم بیش از آمار اعلام شده توسط مجاهدین است. چرا؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/074e3f7e-b5fa-449e-b09a-a442188c25d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات