728 x 90

آمریکا تحریمهای جدید علیه حکومت بشار اسد و حامیانش را اجرا می‌کند

کشتار و شکنجه  مردم سوریه توسط بشار اسد
کشتار و شکنجه مردم سوریه توسط بشار اسد

تحریم‌های جدید آمریکا علیه حکومت بشار اسد و هم‌پیمانانش از روز چهارشنبه ۲۸خرداد آغاز و اجرایی می‌شوند.
تحریم‌های جدید آمریکا بر اساس نام مستعار عکاسی که در سال ۲۰۱۴ هزاران قطعه عکس از شکنجه و کشتار گسترده در زندانهای حکومت بشار اسد به بیرون از کشور برد «قانون قیصر»نامیده می‌شود؛ این تحریمها می‌توانند علیه حامیان اصلی دیکتاتور سوریه ؛رژیم ایران ؛مسکو و حزب‌الله لبنان مورد استفاده آمریکا قرار بگیرد.

کلی کرافت، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، پیرامون این تحریم‌ها به شورای امنیت گفت: «هدف این است که مانع از کسب درآمد و حمایتی شود که حکومت اسد از آنها بهره برده تا دست به نقض حقوق‌بشر و ارتکاب به خشونت در مقیاس گسترده بزند؛ آنچه جلوی دستیابی به یک راه‌حل سیاسی را گرفته و چشم‌انداز صلح را به‌طور جدی کاهش داده‌است».

لازم به یادآوری است که سنای آمریکا در زمان تصویب بودجه دفاعی وزارت دفاع این کشور در آذرماه سال پیش اجازه داده بود تحریم‌های تازه‌یی علیه حکومت بشار اسد، رژیم ایران و روسیه، به‌دلیل نقش آنها در سرکوب و کشته‌شدن غیرنظامیان سوری، اعمال شود.

در همان زمان قانون موسوم به قیصر نیز به بودجه هزینه‌های دفاعی اضافه شد. با این قانون آمریکا قادر خواهد بود دولت اسد، رژیم ایران، روسیه و هر شخص یا گروه یا حکومتی را که به دولت سوریه کمکهای مالی، کالایی یا فناوری می‌رساند، تحریم کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/889d823d-75f7-438d-8631-eb9ad7e5c7dc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات