728 x 90

آمریکا در صورت سپری شدن زمان تحریم‌های تسلیحاتی از مکانیزم ماشه استفاده می‌کند

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران
برایان هوک، نماینده ویژه وزارت‌خارجه آمریکا برای ایران

به گزارش سایت نشنال (National)پنجشنبه ۱۵ خرداد آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌یی را برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی رژیم ایران که در ۲۷ مهر امسال پایان می‌پذیرد، تنظیم کرده است.

برایان هوک خواستار حمایت جهانی از تلاشهای آمریکا برای تمدید تحریمهای تسلیحاتی علیه رژیم تهران شد.

وی روز پنجشنبه در دیداری با جرومی هانت، وزیر خارجه سابق انگلستان گفت آمریکا آماده است تا در صورت انقضای تحریمهای تسیحاتی از مکانیزم ماشه برای فعال کردن تحریمها استفاده کند.

برایان هوک گفت با کشورهای متحد خود در منطقه برای تنظیم پیشنویس قطعنامه مشورت کرده و گفتگوها در سطح شورای امنیت در جریان است تا به اجماع برسیم. به نظرما باید تحریمها تمدید شود. ما حق استفاده از مکانیزم ماشه برای بازگشت تمامی تحریمها را داریم، ».

برایان هوک در مورد گستردگی شیوع ویروس کرونا در ایران نیز گفت: آمار قربانیان کرونا در ایران ۵ برابر آن چیزی است که رژیم اعلام میکند. این رژیم نقش کلیدی در گسترش ویروس کرونا در منطقه داشته است. شماری از کشورهای منطقه شامل لبنان و عراق گفته اند (انتقال ویروس) و اولین مورد ابتلا به کرونا توسط کسانی بوده است که از طریق ماهان ایر به کشورشان سفر کرده بودند.

جرمی هانت نیز در این سمینار آنلاین که توسط «انجمن هٍنری جکسون» برگزار شده بود گفت: «من موافقم که باید تحریمهای تسلیحاتی را تمدید کنیم. به نفع هیچکس نیست که بگذاریم رژیم ایران به تجارت و خرید و فروش سلاح برگردد».

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/004384a1-630e-4858-817e-173bb6aad266"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات