728 x 90

آلبانی؛ آمار مبتلایان به کرونا به ۴۴۶نفر رسید و شمار جان‌باختگان ثابت مانده است

کرونا در آلبانی
کرونا در آلبانی

وزارت بهداشت آلبانی شمار مبتلایان جدید به کرونا در شبانه‌روز گذشته را ۱۳نفر اعلام کرد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان به ۴۴۶تن رسیده است. شمار جان‌باختگان ثابت مانده و ۲۳تن است. ۴۱بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و سایر مبتلایان در خانه‌های خود قرنطینه‌اند.

معاون وزیر بهداشت آلبانی اعلام کرد: تعداد کودکانی که به‌بیماری کرونا مبتلا هستند ۱۶نفر است، اما در شرایط خوبی قرار دارند، زیرا هیچ‌کدام از آنها مجبور به مراجعه به بیمارستان نیستند. (پانوراما ۲۳فروردین۹۹)

 

دولت آلبانی، به‌دنبال افزایش موارد کرونا در منطقه اشکودرا، شهردار این منطقه را اخراج کرد و یک معاون وزارت کشور را به‌عنوان هماهنگ‌کننده شهرداریهای منطقه برای مهار شیوع این بیماری منصوب نمود. (سایت بالکان وب: ۲۳فروردین۹۹)

 

وزیر دفاع آلبانی اعلام کرد:‌ بسته‌های مواد غذایی از انبارهای ذخیره دولتی، توسط شهرداریها، نیروهای مسلح، پلیس، کارکنان خدمات اجتماعی یا خیریه‌ها خانه به خانه در میان مردم توزیع می‌شود. (سایت آلبانین دیلی نیوز: ۲۴فروردین۹۹)

 

رئیس پلیس آلبانی بیلانی از جریمه کسانی که مقررات مربوط به‌مبارزه با کرونا را نقض کردند ارائه داد.

وی گفت: «بیشترین جریمه‌ها برای شهروندانی است که با بیرون رفتن یا بدون مجوز محدودیت زمانی را نقض کرده‌اند که در بیش از یک ماه شامل ۴۳۶۳فقره جریمه است. ۱۶۲۴مورد جریمه کسانی است که به‌طور غیرمجاز با خودرو تردد کرده‌اند و ۲۳۷مورد کسانی هستند که مغازه‌ها یا قهوه‌خانه‌های خود را باز کرده‌اند. (سایت بالکان وب: ۲۳فروردین۹۹)

 

ادی راما نخست‌وزیر آلبانی روز یکشنبه۲۴فروردین۹۹در پیامی در شبکه‌های اجتماعی به‌تاریخچه استفاده از قرنطینه اشاره کرد و گفت این شیوه از مقابله با شیوع ویروس توسط ابن سینا دانشمند مسلمان ایرانی در سال ۱۰۰۰میلادی ابداع شده است. تلاشهای ابن سینا پایه‌های طب مدرن و هم‌چنین استفاده از قرنطینه در تاریخ معاصر است.

هم‌چنین دکتر رائول گونزالس نماینده سازمان بهداشت جهانی در آلبانی تبعیت مردم آلبانی از مقررات مبارزه با کرونا را فوق‌العاده عالی خواند و گفت اقدامات به‌موقع و ملتزم بودن مردم آلبانی به مقررات تاثیرات خود را نشان داده و به‌خاطر همین مراعاتها و اجرای ضوابط شیوع کرونا در این کشور تاکنون در کنترل است. (خبرگزاری رسمی آلبانی - آتا ۲۴فروردین۹۹)

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6e501197-543c-4026-8c1e-cd9327604a22"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات