728 x 90

اتحادیه اروپا خواستار اجرای کامل برجام توسط رژیم ایران شد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

روز سه‌شنبه ۲۷ خردادماه اتحادیه اروپا با تأکید بر اهمیت اجرای تعهد برجامی رژیم ایران و اهمیت آن برای امنیت جهانی از این رژیم خواست تا بدون تأخیر این توافق را به‌طور کامل اجرا کند.
بیانیه اتحادیه اروپا مربوط به گزارشی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر کرده است و در آن به ذخیره اورانیوم غنی شده رژیم ایران تقریباً به هشت برابر حد مجاز در برجام اشاره شده است.
ذخیره کنونی ۱۵۷۱.۶ کیلوگرمی اورانیوم غنی شده رژیم ایران، اتحادیه اروپا را مجبور به ارزیابی خروج هشدارآمیز این رژیم از حد مجاز در برجام کرده است.

اتحادیه اروپا از تلاش برای حل اختلاف‌ها در چهارچوب توافق هسته‌یی با رژیم ایران و استفاده از سازوکار حل اختلاف حمایت خود را اعلام کرده است.
بیانیه اتحادیه اروپا قدردانی خود از تلاش «بی طرفانه» و «حرفه‌یی» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دبیرکل این نهاد برای بررسی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌یی رژیم ایران ابراز کرده است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش اخیر خود اشاره دارد به این‌که رژیم ایران هم‌اکنون به غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد. این در حالی است که رژیم ایران بنا‌به برجام اجازه غنی‌سازی اورانیوم با غلظت بیش از ۳.۶۷ درصد را ندارد.

در این گزارش به ممانعت رژیم ایران از اجازه این نهاد در بازدید از «دو سایت قدیمی» فعالیت‌های هسته‌یی اشاره شده است.
هم‌چنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علاوه بر این، گزارش کرده است که ذخایر آب سنگین رژیم ایران از حد تعیین‌شده در برجام فراتر رفته است.
گفتنی است که سه کشور انگلستان و فرانسه و آلمان که از طرفهای امضاءکننده برجام محسوب می شوند نیز روز سه‌شنبه در بیانیه‌یی از ایران خواسته بودند که بدون تأخیر بیشتر اجرای تمامی تعهدات هسته‌یی خود طبق برجام را از سر بگیرد. تروئیکای اروپا ضمن حمایت از توافق هسته‌یی با رژیم ایران بر پایبندی خود به ادامه تلاش‌ها برای حفظ و اجرای برجام تأکید کرده بودند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/772d8519-466a-497f-8d1b-a1114b7f4eab"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات