728 x 90

اجرای حکم اعدام دو زندانی بلوچ دیگر در زندان مرکزی زاهدان

اجرای حکم اعدام دو زندانی بلوچ دیگر در زندان مرکزی زاهدان
اجرای حکم اعدام دو زندانی بلوچ دیگر در زندان مرکزی زاهدان

بامداد ۶ دیماه ۹۹، یک زندانی بلوچ ۶۰ساله به نام "مهربان براهویی" فرزند احمد خان در زندان مرکزی زاهدان به اتهام مواد مخدر اعدام شد.

پس از بازداشت براهویی توسط مأموران امنیتی، او اذعان کرده که مواد مخدر موجود در خودرو متعلق به او نیست و اتهام را رد کرد.

از آنجایی که او هیچگونه سابقه کیفری نداشته، حکم اعدام وی با یک درجه تخفیف توسط دیوان عالی کشور صادر می‌شود، اما شعبه یک دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست قاضی مهران بامری حکم اعدام او را صادر و جانشین این قاضی، سیدرضا جواد موسوی آن را تأیید می‌کند.

وکیل این زندانی بلوچ خواسته بود تا طبق اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری موقتا حکم لغو شود تا پرونده در دیوان عالی کشور تعیین‌تکلیف شود.

روز پنجشنبه ۴ دیماه خانواده این زندانی بلوچ برای انجام مراحل قانونی، اعتراض خود را به اجرای احکام، دیوان عالی کشور، قوه قضاییه و دادگستری تحویل داده‌اند که به آنها اعلام شده که برای طی مراحل بعدی روز شنبه از زندانی مذکور امضا و اثر انگشت گرفته خواهد شد.

اما خانواده این زندانی بلوچ که برای طی کردن ادامه مراحل آیین دادرسی کیفری در زندان مرکزی زاهدان حاضر می‌شوند، از اجرای حکم اعدام "مهربان براهویی" مطلع می‌شوند.

در همین روز هم‌چنین یک زندانی دیگر به نام خداد نوهتانی ۷۳ساله از بند ۴ زندان مرکزی زاهدان در حیاط این زندان اعدام شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b28e884-474d-4e9f-ac67-722ede43a5c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات