728 x 90

اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو / سرپرست وزارت دفاع آمریکا به‌دنبال ائتلاف بزرگ در مقابل رژیم ایران

مارک اسپر سرپرست وزارت دفاع آمریکا
مارک اسپر سرپرست وزارت دفاع آمریکا

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه ۵تیرماه پیش از اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:‌ ما در رابطه با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه نگران هستیم. نگرانی حمایت این رژیم از گروه‌های تروریستی، برنامه موشکی آن و همچنین اعلام این‌که غنی‌سازی اورانیوم را افزایش خواهد داد. همه هم‌پیمانان در این نگرانی‌ها اشتراک نظر دارند.

 

استولتنبرگ در مورد این‌که موضوع رژیم ایران در دستور کار رسمی اجلاس وزیران هست یا نه گفت: به‌رغم این‌که ایران در دستور کار رسمی اجلاس وزیران نیست، انتظار دارم که موضوع ایران بحث شود. هم در اجلاس و هم در ملاقاتهای دوجانبه مختلف در حاشیه اجلاس وزیران دفاع. همچنین انتظار دارم که اسپر سرپرست وزیر دفاع آمریکا هم‌پیمانان را بریف کند.

وی افزود: فکر می‌کنم که این مفید است به‌دلیل این‌که ناتو پلتفرمی برای هم‌پیمانان است که تبادل نظر کنند و تجزیه و تحلیلها در رابطه با چالشهایی که همه ما در خلیج با آن مواجه هستیم را تبادل کنند.

 

همچنین مارک اسپر سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت در مورد رژیم ایران با وزرای «ناتو» گفتگو می‌کند. وی گفت قصد دارد ائتلافی بزرگ‌تر را در برابر رژیم ایجاد کند. مارک اسپر تأکید کرد تنشهای اخیر در منطقه به‌معنی «رویارویی رژیم ایران در برابر آمریکا نیست»، بلکه چالشی منطقه‌یی و جهانی‌ست که دیپلماسی بین‌المللی را می‌طلبد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd8527aa-8e6b-445b-a401-122ec711bbba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات