728 x 90

ادامه موضعگیری سران و کارگزاران و رسانه‌های رژیم و کشمکش‌ها در مجلس بر سر خروج آمریکا از برجام

خروج آمریکا از برجام
خروج آمریکا از برجام

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس طی گزارشی با عنوان «تحریمهای آمریکا کدام شرکتهای خارجی را از ایران فراری می‌دهد؟» نوشت: در پی خروج رسمی آمریکا از برجام، روز به روز بر تعداد شرکتهای خارجی سرمایه‌گذار که از ایران خارج می‌شوند افزوده شده است.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس در ادامه اسامی شرکتهایی را تاکنون فعالیتهایشان را متوقف یا کاهش داده‌اند و یا ممکن است در آینده در این مسیر گام بردارند را به این شرح فهرست کرده است:

توتال، انژی (فرانسه)، پی جینیگ (لهستان)، دی ان او، شل، دوو کره جنوبی، آکرسولوشنز نروژ، او.ام.وی اتریش، سای‌پم ایتالیا، باسف وینترشال، انی ایتالیا، شرکت نفت و گاز طبیعی هند، زاروبژنفت روسیه، پرتامینا اندونزی، اینپکس ژاپن، ای پی مولر مرسک، بوئینگ، ایرباس، ای‌تی‌آر، لوفت‌آنزا، زیمنس، شرکت ملی واردات و صادرات ماشین‌آلات چین، فروویه دلو استاتو ایتالیایی، آلستوم، پژو ـ سیتروئن، فولکس واگن، رنو، کامیونهای مرسدس بنز، آتونئوم، ساگا انرژی نروژ، دی‌زد بانک آلمان، اوبر بانک (اتریش)، آلیانس (آلمان)، اوتو تک (فنلاند).

تسنیم 30/2/97

 

سپاه پاسداران نیز در خبرگزاری خود به‌نقل از منابع سوئیسی نوشت: شرکتهای سوئیسی در حال پایان دادن به همکاری خود با ایران و خروج از بازار این کشور هستند.

فارس 30/2/97

 

مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه نیز به رسانه‌های حکومتی گفت: با برگشت تحریم‌ها خطوط اصلی کشتیرانی اروپایی وارد بنادر ایران نمی‌شوند. اگر فضا سختگیرانه‌تر باشد به سال‌های قبل از برجام و دوره تحریم‌ها برمی‌گردیم

ایلنا 29/2/97

 

حسین موسویان: اگر ایران خارج بشه از برجام من بی‌تعارف و خیلی صریح دارم صحبت می‌کنم...

وقتی ایران خارج بشه دوباره برمیگرده توی شورای امنیت دوباره ایران میره تو فصل هفت منشور دوباره اجماع بین‌المللی رو آمریکا و اسراییل میتونند علیه ایران سازماندهی کنند و دوباره میتونند تحریمهای بین‌المللی اجماعی بین‌المللی علیه ایران اعمال کنند... ما در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ای هستیم

تلویزیون شبکه مستند(رژیم) ۲۹/۲/۹۷

 

آخوند روحانی نیز به زبان دیگری نیاز مندی حکومت آخوندی به حفظ برجام را حیاتی دانست و گفت:

مبنای آمریکا بر این بود که به‌محض خروج از برجام و اعلام آن ساعت بعد ایران هم از برجام خارج شود و روز بعد پرونده ما به شورای امنیت سازمان ملل برود و تمام قطعنامه‌های تحریم برگردد و ایران تنها در برابر دنیا قرار بگیرد

شبکه خبر رژیم ۲۹/۲/۹۷

 

حسین ملائک سفیر سابق رژیم در چین و سوئیس نیز گفت: برجام از بعد سیاسی بدون آمریکا قابلیت حیات کمی دارد اگر نگوییم ندارد، اما از بعد حقوقی باید آن را حفظ کرد. اروپایی‌ها هم بیشتر دنبال نگهداری برجام در بعد حقوقی هستند تا هنجارهای مورد نظرشان توسط آمریکا به هیچ انگاشته نشود. دیپلوماسی نظام نیز تاکنون حفظ جسد بی‌روح برجام بوده است. از نظر سیاسی این مسیر درستی است.

وی همچنین مقابله با قیام مردم را به حفظ برجام مرتبط دانست و نوشت: اغتشاشات دیماه از نظر (غرب) نشانه‌ای از پتانسیل ناآرامیها در ایران است، اما متأسفانه دولت حتی اطلاعات لازم از وضعیت موجود خود را ندارد و فاقد تواناییهای اولیه لازم برای مقابله با بحران در حد و اندازه فشار آمریکا نیست. می‌توان در صورت تداوم این روش به‌راحتی پیش‌بینی کرد که سریعاً به گزینه امتیازدهی سیاسی روی بیاورد.

دیپلوماسی ایرانی 29/2/97

 

از سوی دیگر، کیهان خامنه‌ای در مورد حفظ برجام بدون آمریکا تحت عنوان «مقررات بازدارنده اروپا کلاه گشاد دیگری برای (نظام)» نوشت: در حالی‌که اروپایی‌ها سعی دارند «مقررات بازدارنده» را به‌عنوان تضمین برجام به (ما) قالب کنند، شواهد و دلایل متقن حاکیست این حرکت در واقع کلاهی گشاد با هدف نگه‌داشتن (نظام) در برجام بدون تأمین شدن منافع اقتصادی (ما) است.

کیهان 30/2/97)

 

با تشدید بحران و تشتت درونی رژیم بر اثر شکست برجام، باندهای بسیجی رژیم در دانشگاهها رئیس مجلس آخوندی و پنج تن از سرکردگان باند خامنه‌ای را به‌خاطر قبول برجام سرزنش کردند.

آنها طی نامه‌یی خطاب به پاسدار علی لاریجانی، علی‌اکبر ولایتی، پاسدار محسن رضایی، پاسدار فیروزآبادی و علاءالدین بروجردی نوشتند: شما باید به جای ارائه توجیهات نپذیرفتنی، عذرخواهی کنید. شروط (خامنه‌ای در امضای برجام) زیر پا گذاشته شده اما شما دم برنیاوردید و خطاهای راهبردی دولت را توجیه کردید.

رجانیوز 30/2/97

 

در نمایش جمعه ۲۸اردیبهشت آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد در همین رابطه گفت:

حالا الآن یک عده از این جریانهای سیاسی و یک عده عناصر ناپاک سیاسی تو این مملکت در آمدند، سر بر داشتن میگن برجام تمامش اگر بناست است کسی بازخواست بشود در مسأله برجام خود آقاست، یعنی این نامردی، این خیانت، این جاهلیتی است که در دنیا هست وارد کشور ما هم شده بعضی جریانها و آدمهای سیاسی رو هم این مرض جاهلیت گرفته شون، یعنی آدم می‌بینه آقا این مقام معظم رهبری یک مظلومیتی پیدا کرده...

تلویزیون آستان رضوی(رژیم) ۲۸/۲/۹۷

 

امام جمعه خامنه‌ای در رشت نیز درباره بحران رأس نظام بر سر شکست برجام، گفت عده‌یی به خامنه‌ای هم اعتراض می‌کنند:

من تعجب می‌کنم از بعضی از افراد و از بعضی از اهالی قلم و سیاسیون با توجه به این‌که رهبر فرزانه انقلاب تمام خطوط قرمز اسلامی را در برابر قدرتهای سلطه پوشالی جهان مطرح کرده‌اند باز هم عده‌یی جوری قلم فرسایی می‌کنند، جوری در شبکه‌های رسانه‌یی مسأله را مطرح می‌کنند که گویا دیگران متوجه نیستند که اینها دارند به رهبری هم اعتراض می‌کنند. رهبری نظام اسلامی خط قرمز نظام اسلامی است.

تلویزیون شبکه باران (رژیم) 29/2/97

 

یک عضو مجلس ارتجاع درباره جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس رژیم گفت، جواد ظریف، در این جلسه گفته است، برجام بیماری در حال مرگ است که در آی،سی.یو و شرایط بسیار سختی قرار دارد.

رضایی کوچی همچنین گفت: ظریف در این جلسه اعلام کرد که اروپایی‌ها تعهد داده‌اند که منافع (ما) را تضمین کنند، اما مشخص نیست اروپایی‌ها چقدر بتوانند در برابر تحریمهای آمریکا مقاومت کنند. زیرا سهامداران شرکتهای اروپایی، آمریکاییها هستند.

خبرگزاری مهر رژیم 30/2/97

 

در واکنش به انتشار حرفهای ظریف، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم اعلام کرد گفتن جزئیات مطالب نشست غیرعلنی کار قابل درک نیست و انتشار اظهارنظر ظریف کار درستی نبود.

دیپلوماسی ایرانی 30/2/97

 

کیهان خامنه‌ای درباره جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس رژیم نوشت: اظهارات متناقض شمخانی و عراقچی در این جلسه موجب نگرانی و اعتراض نمایندگان شد... خروج آمریکا از برجام و اصرار سه کشور اروپایی بر بقای برجام (بدون آمریکا)، صرفاً نقشه‌ای برای تحت فشار قرار دادن (نظام) برای افزایش همکاریها با FATF است که... زمینه مناسب‌تری برای تحقق سریعتر خواسته‌های آمریکا در زمینه برجام‌های موشکی و منطقه‌یی را فراهم می‌کند.

کیهان 31/2/97

 

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم آخوندی در واکنش به فراخوانهای بین‌المللی و منطقه‌یی برای خارج شدن نیروهای رژیم از سوریه، گفت تا زمانی که نیاز باشد و دولت سوریه بخواهد، نیروهای جمهوری اسلامی در خاک این کشور باقی خواهند ماند.

اخیراً روسیه نیز خواستار ترک خاک سوریه توسط نیروهای خارجی از جمله نیروهای رژیم آخوندی و حزب‌الله لبنان شده بود.

انتخاب 31/2/97

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f241d075-8348-4a3d-8b8d-d70eacb6a984"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات