728 x 90

ارتش آمریکا دو موشک ضدکشتی حوثی‌ها را در یمن هدف قرار داد

حمله موشکی علیه مواضع حوثی‌های یمن
حمله موشکی علیه مواضع حوثی‌های یمن

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۴ بهمن نوشت: ارتش آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد که ارتش آمریکا بامداد روز چهارشنبه حملات بیشتری را در یمن انجام داد و دو موشک ضد کشتی حوثی‌ها را که به سمت دریای سرخ نشانه‌ گرفته بودند و آماده پرتاب بودند، منهدم کردند.

حملات آمریکا، که تقریباً در ساعت ۲.۳۰ بامداد  انجام شد، جدیدترین حملات علیه گروه مورد حمایت ایران به‌دلیل هدف قرار دادن کشتی‌های دریایی دریای سرخ است و به‌دنبال دور بزرگ‌تری از حملات یک روز قبل بود... .

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: «نیروهای آمریکایی موشکها را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی کردند و متوجه شدند که این موشکها تهدیدی قریب‌الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در منطقه هستند»... نیروهای آمریکایی متعاقباً برای دفاع از خود موشکها را هدف قرار دادند و منهدم کردند»... .

به‌گفته کارشناسان، استراتژی نوظهور بایدن در مورد یمن تضعیف شبه‌نظامیان حوثی است، اما از تلاش برای شکست این گروه یا مقابله مستقیم با ایران، حامی اصلی حوثی‌ها، کوتاهی می‌کند. به نظر می‌رسد این استراتژی - ترکیبی از حملات نظامی محدود و تحریم‌ها - با هدف مجازات حوثی‌ها و در عین‌حال تلاش برای محدود کردن خطر یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a5f5dc1f-2593-4a6b-8e80-d5f2936a1139"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات