728 x 90

استقبال عربستان از پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت برای محکومیت رژیم ایران

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان

عربستان سعودی از قطعنامه پیشنهادی مورد حمایت آمریکا، فرانسه و انگلستان سه عضو دائم شورای امنیت در ارتباط با تجهیز موشکی شبه‌نظامیان  حوثی یمن از سوی رژیم ایران استقبال کرد. این قطعنامه پیشنهادی  رژیم ایران را به این دلیل که در جلوگیری از دستیابی شبه‌نظامیان حوثی به موشکهای بالستیک‌اش ناکام بوده، محکوم می‌کند.

در این زمینه عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، به خبرگزاری رویتر گفت تهمیداتی که در این قطعنامه در نظر گرفته شده است، اگر به تصویب برسد، به پاسخگو ساختن  رژیم ایران در قبال  صدور موشکهای بالستیک  به شبه‌نظامیان حوثی‌، کمک می‌کند. وی افزود:‌ چنین قطعنامه‌یی همچنین رژیم ایران را در قبال رفتارهای تهاجمی در منطقه، ازجمله حمایت از گروه‌های تروریستی پاسخگو خواهد کرد. عادل الجبیر افزود: برای اطمینان از این‌که رژیم ایران خود را با قوانین بین‌المللی تطبیق می‌دهد، ما باید موضع سخت‌تری در قبال موشکهای بالستیک  این رژیم و نیز حمایت آن از گروه‌های تروریستی اتخاذ کنیم.

عادل الجبیر در گفتگو با خبرگزاری رویتر که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ انجام شده، همچنین تصریح کرد  رژیم ایران باید در قبال رفتارهایش پاسخگو بماند. وی افزود:‌ موشکهای رژیم ایران «برای هدف گرفتن غیرنظامیان در یمن و نیز در خاک عربستان سعودی» به‌طور مرتب توسط شبه‌نظامیان حوثی‌ استفاده می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dd88f0af-f7bf-4d6f-8eed-4e21c90bd50c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات