728 x 90

اطلاعات سپاه کشتن غلامرضا منصوری را به‌گردن مجاهدین می‌اندازد

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

اطلاعات سپاه کشتن غلامرضا منصوری را به گردن مجاهدین می اندازد

اما همه شواهد حاکی از قتل او توسط رژیم است و هیچ انگیزه و دلیل مشخصی برای خودکشی وجود ندارد

ساعتی پس از هلاکت آخوند جنایتکار و فراری غلامرضا منصوری در بعدازظهر ۳۰خرداد ۱۳۹۹، سپاه پاسداران سریعاً به‌نقل از یک «کارشناس مسایل بین‌الملل» اعلام کرد: «اگر واقعاً ماجرای قتلی در میان باشد، باید سرنخ ماجرا را در میان ضد انقلاب و منافقین که از قاضی منصوری زخم‌خورده بودند جستجو کرد». این سرعت عمل در پیدا کردن سرنخ مجازی یادآور سرعت عمل خامنه‌ای پس از انفجار حرم امام رضا در ۳۰خرداد ۱۳۷۳ است که ساعتی بعد از ماجرا شخصاً آن را به مجاهدین نسبت داد.

اما همه شواهد و قرائن حاکی از این است که آخوند منصوری با همان شیوه‌هایی سر به نیست شده که دستگاههای اطلاعاتی رژیم در آن تخصص دارند و قتل‌های زنجیره‌یی و سربه نیست کردن مهره‌هایی مانند سعید امامی و مسعود دلیلی و هم‌چنین ترور مسعود مولوی را تداعی می‌کند. رویترز در ۱۴فروردین ۹۹ خبر داد دو افسر اطلاعات در کنسولگری ایران در استانبول ترور مولوی (در۲۳ آبان۹۸) را ترتیب داده بودند. اکنون حسام الدین آشنا مشاور روحانی رئیس‌جمهور رژیم و معاون پیشین وزارت اطلاعات در مورد غلامرضا منصوری بی‌پرده سناریوی ”خودکشی شدن“ سعید امامی را در توئیت خود یادآوری می‌کند.

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم در اطلاعیه‌های ۲۴ و ۲۷ و ۲۹خرداد طرح و برنامه‌های اطلاعات سپاه در مورد غلامرضا منصوری را برملا و خاطرنشان کرد: «زیر ضرب تحریم و کرونا جنگ گرگها در درون رژیم بر سر جانشینی بالا می‌گیرد و مهره‌ها و نفرات جدیدی ”هزینه“ و قربانی می‌شوند که در فرهنگ سپاه و اطلاعات ولایت ”عملیات پیچیده چند وجهی“ خوانده می‌شود».

برگه‌های عبور دو زندانی عادی که قرار بود غلامرضا منصوری هم با آنها به تهران برگردانده شود ضمیمه است.

شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۳۰ خرداد۱۳۹۹ (۱۹ ژوئن۲۰۲۰)

سند اطلاعیه کمیسیون امنیت

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e59af937-56b0-48f1-b9a9-35decb7d3bac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات