728 x 90

اطلاعیه مطبوعاتی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران - جشن نوروز مقاومت در پارلمان انگلستان

اطلاعیه مطبوعاتی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران
اطلاعیه مطبوعاتی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

اطلاعیه مطبوعاتی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران

جشن نوروز مقاومت در پارلمان انگلستان

با همبستگی با قیام مردمی در ایران

 

نمایندگان احزاب در مجلس عوام و اعیان انگلستان

ابراز امیدواری کردند که در سال جدید

مردم ایران به آرزوی خود برای یک جمهوری آزاد و دموکراتیک

و مبتنی بر جدایی دین از دولت برسند

 

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت:

مردم ایران همه اشکال دیکتاتوری

چه رژیم شاه یا استبداد مذهبی باشد را رد می‌کنند

آنها به‌دنبال یک جمهوری دموکراتیک هستند

و شکی نیست که به آن دست خواهند یافت

 

نمایندگان احزاب در مجلس عوام و عیان و اعضای جامعه ایرانیان مقیم انگلستان، سال نو ایرانی نوروز را در جلسه‌ای در پارلمان روز پنجشنبه، ۱۶مارس ۲۰۲۳ جشن گرفتند

سخنرانان به آنهایی که در سراسر جهان سال نو ایرانی را جشن می‌گیرند نوروز را تبریک گفته و ابراز همبستگی با مردم ایران و جنبش مقاومت سازمان‌یافته آنها شورای ملی مقاومت ایران کردند.

آنها سرکوب خشونت‌آمیز رژیم را که از سپتامبر -شهریور گذشته ادامه دارد محکوم کردند. آنها از قیام مردمی در سراسر ایران حمایت کردند و ابراز امیدواری کردند که سال جدید ایرانی سالی باشد که مردم ایران به آرزوی خود برای یک جمهوری آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی از دولت برسند.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت سخنران اصلی بود و در یک پیام ویدیویی در این جلسه به سخنرانی پرداخت. وی از اعضای پارلمان به‌خاطر حمایت مداوم آنها از مقاومت مردم ایران و مبارزه برای آزادی و دموکراسی قدردانی کرد.

خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت گفت: "پس از بازدید نماینده محترم دیوید جونز و نماینده محترم باب بلکمن به اشرف۳ و اعلام بیانیه همبستگی و حمایت ۲۵۰نماینده پارلمان انگلیس، ما واکنش‌های مثبت بسیاری از مردم ایران داشتیم در حالی که مقامات رژیم با عصبانیت واکنش نشان دادند.

رژیم فعلی در ارائه هیچ راه‌حل اقتصادی، اجتماعی و برای بحرانها سیاسی کشور ناتوان است و شرایط برای تغییر آماده است.

تأخیر در لیست‌گذاری سپاه پاسداران و تأخیر در فعال کردن مجدد قطعنامه‌های سازمان ملل فقط منجر به گسترش تروریسم بیشتر و جنگ در خارج از کشور و فرصتی برای به دست آوردن سلاح هسته‌یی برای رژیم فراهم می‌کند.

مردم ایران همه اشکال دیکتاتوری چه رژیم شاه یا استبداد مذهبی باشد را رد می‌کنند. آنها به‌دنبال یک جمهوری دموکراتیک هستند و شکی نیست که به آن دست خواهند یافت.

باب بلکمن رئیس مشترک کمیته بین‌المللی نمایندگان پارلمان برای یک ایران دموکراتیک گفت: "باید شروع به حسابرسی از رژیم کنیم و قاطع عمل کنیم اینها تنها دو کلمه‌یی است که دیکتاتورها درک می‌کنند. امروز دوباره اینجا تأکید می‌کنم که بسیاری از همکاران من از احزاب مختلف در دو مجلس انگلیس خواهان همین هستند و از آن حمایت می‌کنند."دولت انگلیس باید بلافاصله سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کرده و پرونده وحشتناک حقوق‌بشر و تروریسم رژیم را با در نظر گرفتن حسابرسی از رهبران رژیم برای اعمال تروریسم و جنایات علیه بشریت آنها در یک دادگاه بین‌المللی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

استیو مک کیب رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد گفت: "مبارزه امروز در ایران بین مردم در مقابل کسانی است که می‌خواهند با ظلم و ستم قدرت را حفظ کنند."این واقعیتی است که دولت ما، متحدان و شرکای بین‌المللی ما باید تشخیص دهند و به‌رسمیت بشناسند. ما باید در سمت درست تاریخ، یعنی مردم ایران و مقاومت آنها بایستیم.

انگلستان باید جلودار تلاش و اقدامات در سطح بین‌المللی و سازمان ملل متحد باشد تا تعادل قدرت از رژیم به نفع مردم ایران و نمایندگان واقعی آرزوهای آنها یعنی شورای ملی مقاومت را تغییر دهد.

وی گفت: این گام مهم در خط برخورد نرم ما با رژیم ایران، که بر اساس گرفتن مشوق به‌جای پاسخگویی بوده وجود نداشته است. این سیاست باید تغییر کند تا واقعیتها در ایران را منعکس کند.

جان اسپلار نماینده مجلس گفت: "شجاعت مردم ایران ماهیت واقعی رژیم فاشیست آخوندی در ایران را به جهانیان رسانده است. جامعه بین‌المللی باید قوی‌تر باشد و برای بستن فعالیت‌های رژیم بیشتر پیش برود. باید سپاه پاسداران را در این کشور و در سراسر اروپا لیست‌گذاری کنیم."

پروفسور لرد آلتون رئیس مشترک کمیته بریتانیایی برای ایران آزاد گفت: "انگلستان باید از فراخوان رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت خانم مریم رجوی به هیأت سازمان ملل متحد و کارشناسان حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه در ایران برای بازدید از این کشور و دیدار با معترضان بازداشت شده و زندانیان سیاسی حمایت کند.

"به‌عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، انگلستان باید به رژیم فشار بیاورد تا چنین دیداری را با ارجاع پرونده وحشتناک حقوق‌بشر آن به شورای امنیت سازمان ملل اجازه دهد

"تعهد شورای ملی مقاومت به حاکمیت قانون و دموکراسی در حال و آینده ایران در طرح ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی بیان شده است. به همین دلیل من این جایگزین دموکراتیک را تأیید می‌کنم. و من دولت خود را دعوت می‌کنم تا همین کار را انجام دهد."

بارونس ورما گفت: وظیفه ما این است که اطمینان حاصل کنیم دولت انگلستان از این رژیم حسابرسی کند. نمی‌توانیم چشمانمان را به صحنه‌های وحشتناکی که دیده‌ایم ببندیم.

مردم ایران شما فراموش نمی‌شوید! من از دولتم می خواهم که در خط مقدم باشد و رژیم ایران را مورد حسابرسی قرار دهد

آنا فرث نماینده مجلس گفت: " خانم رجوی با برنامه ۱۰ ماده‌ای و سایر پلاتفرمها برای تأمین حقوق زنان در آینده ایران، به زنان ایران نشان داده است که می‌توانند مسئولیت را برعهده بگیرند. زنان نیروی واقعی برای تغییر و ضامن یک ایران دموکراتیک هستند.

و همان‌طور که دولت ما در حال افزایش تلاشهای خود در سطح بین‌المللی برای ارتقاء حقوق زنان و دختران در سراسر جهان است، باید قدم بردارند و برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم رجوی را به‌عنوان یک نقشه‌ مسیر پایدار برای تأمین و پیشبرد حقوق زنان و دختران در ایران و حتی خاورمیانه به‌رسمیت بشناسد.

لرد دالاکیا گفت: مقاومت ایران آزادی و دموکراسی را برای مردم ایران می‌خواهد. قیام ایران تعداد زنان فعال در مبارزه برای آزادی و عدالت در ایران را نشان داد. ما وحشیگری رژیم را دیده‌ایم و مردم ایران را برای مبارزه با این رژیم تحسین می‌کنیم و تبریک می‌گوییم. جهان دارد نظارت می‌کند.

 

سایر سخنرانان و شرکت‌کنندگان عبارت بودند از: سر راجر گیل؛ مارتین ویکرز نماینده مجلس؛ بارونس بلک استون؛ لرد سینگ؛ بارونس میچر؛ راجر لاینز، رئیس پیشین اتحادیه‌های کارگری انگلستان؛ آزاده ضابطی، رئیس کمیته حقوقدانان در انگلستان؛ و نرگس رحمانفرد، نماینده جامعه ایرانیان مقیم انگلستان

دو نوازنده مشهور ایرانی نیز در طول جلسه نوروزی موسیقی سنتی ایرانی را اجرا کردند.

(کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران ۱۶مارس ۲۰۲۳)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0933c104-7d76-4c9b-8b84-763752b6fd21"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات