728 x 90

اعتراض شدیداللحن یمن به دیدار مسئول کمیته صلیب‌سرخ با پاسدار حسن ایرلو در صنعا

دیدار رئیس نمایندگی کمیته صلیب‌سرخ در یمن با سرکرده سپاه پاسداران در یمن
دیدار رئیس نمایندگی کمیته صلیب‌سرخ در یمن با سرکرده سپاه پاسداران در یمن

وزارت‌خارجه دولت یمن شامگاه یکشنبه ۱۷اسفند اعلام کرد در واکنش به دیدار رئیس نمایندگی کمیته صلیب‌سرخ در یمن با سرکرده سپاه پاسداران رژیم در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی، یادداشت رسمی اعتراضی شدیداللحنی را به کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن، وزارت‌خارجه این کشور شامگاه یکشنبه ۱۷ اسفند یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را در واکنش به دیدار کاترینا ریتز رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ با پاسدار حسن ایرلو سرکرده سپاه پاسداران در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی به کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ ارسال کرد.

در یادداشت اعتراضی وزارت‌خارجه دولت یمن به کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ یادآوری شده است که پاسدار حسن ایرلو در لیست سیاه جمهوری یمن قرار دارد.

وزارت‌خارجه یمن هم‌چنین هشدار داده که در این رابطه «تدابیر اعمال حاکمیت را بر اساس قانون یمن اتخاذ خواهد کرد و همچنین منتظر ارائه توضیحاتی از سوی کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ درباره جزئیات اشتباهی است که دفتر صلیب‌سرخ مرتکب شده است».

یادآوری می‌شود مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز ۱۸آذر درباره تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا علیه رژیم آخوندی در یک بیانیه‌یی نوشت: «ایالات متحده حسن ایرلو، یک افسر سپاه پاسداران و نیروی قدس، و یک فرد و یک دانشگاه که از عملیات استخدام برای سپاه پاسداران و نیروی قدس پشتیبانی می‌کند را لیست‌گذاری کرد. حمایت رژیم ایران از شبه‌نظامیان حوثی به درگیری در یمن دامن زده و بی‌ثباتی در این کشور را تشدید کرده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/704eed3d-fd79-46a5-84a3-6c99b5357344"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات