728 x 90

اعتراف به استقبال خامنه‌ای از ویروس کرونا

اعتراف به استقبال خامنه‌ای از ویروس کرونا
اعتراف به استقبال خامنه‌ای از ویروس کرونا

روزنامه حکومتی جهان صنعت روز دوشنبه ۲۵بهمن در مطلبی با عنوان «آیا سیاستمداران به تداوم کرونا علاقه‌مندند» به صراحت از نقش سران و سیاست‌گذاران اصلی نظام در استفاده از ویروس کرونا در خدمت نظام اعتراف کرد. در بخشی از این مقاله آمده است:

«طی چند ماه اخیر آمار و ارقام متفاوتی در مورد فوت موارد کرونا از سوی مسئولان اعلام و این موجب سردرگمی مردم شده است. از سوی دیگر دولت در به‌کارگیری روش‌های علمی و واکسیناسیون نیز تعلل داشته و موجبات نگرانی بیشتر مردم را فراهم کرده است. درگیر شدن مردم در مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا اعم از بیماری و مشکلات آن با فشارهای اقتصادی ناشی از رکود کسب و کارها، توان و انگیزه برای توجه به شیوه اداره امور عمومی را از آنها سلب می‌کند و دست حکومت را برای حرکت در راستای هدف‌های خود و بی‌توجهی به منافع عمومی، بازتر از قبل می‌گذارد».

درست یک سال قبل در همین روز خامنه‌ای با اشاره به «فرصت» کرونا در خدمت امنیت نظام گفته بود:

«طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، همان چیزی است که بلا را به نعمت و تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند» (خامنه‌ای ـ ‌۲۵ اسفند ۹۸).

جهان صنعت در بخش دیگری از مقاله ضمن اعتراف به همین فرصت و نعمت حکومتی در خدمت امنیت و آرامش نظام نوشت:

«با گسترش پاندمی کرونا و ایجاد قرنطینه‌های سنگین سراسری و ممانعت از حضور شهروندان در فضاهای عمومی انگار حکومتها به نوعی آرامش رسیده‌اند که در مناطقی که به نوعی اعتراضهای سیاسی وجود داشت این اعتراضات آرام گرفته است. دولتها تلاش می‌کنند از این فرصت فوق‌العاده‌ای که برایشان فراهم شده، به بهترین شکل استفاده کنند تا با وضع سیاست‌ها نظم جدیدی در جوامع‌شان بچینند و یا به بهانه انتشار کرونا سیاست‌های سفت و سخت‌تری در پیش بگیرند» (جهان صنعت ـ ‌۲۵اسفند ۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e28ba407-c347-49f7-ac9a-d767f67ec583"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات