728 x 90

اعتراف یک اپیدمیولوژیست: میزان مرگ‌های کرونایی در ایران بیشتر از میانگین جهانی

کرونا در ایران
کرونا در ایران

عباس متولیان یک اپیدمیولوژیست روز ۲۱آذر اعتراف کرد: «میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران بیشتر از میانگین جهانی است».

وی گفت: «جمعیت ایران یک درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، اما سه و سه دهم درصد مرگ و میر کرونایی را به خود اختصاص داده که از میانگین دنیا بیشتر است».

روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت رژیم گفت: هفته دوم آذر بیشترین میزان بستری در استانهای ایلام، سمنان، اردبیل، یاسوج و یزد و بیشترین فوت در یزد، کردستان، اردبیل، خراسان جنوبی بود. نمودار بستری در گیلان، مازندران و گلستان صعودی است.

حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم گفت: وضعیت تهران نگران‌کننده و شکننده است. تا می‌خواهیم محدودیتی اضافه کنیم می‌گویند اقتصاد مملکت را خراب کردید. الآن راه‌حل همه چیز را رفع محدودیتهای کرونایی می‌دانیم!

زالی رئیس ستاد کرونا گفت: در تهران در ۴۸ساعت گذشته ترددها نسبت به هفته گذشته ۱۳۵درصد و نسبت به سال گذشته همین موقع، قبل از کرونا ۶درصد افزایش داشته که در هفته‌های آتی می‌تواند موج های جدیدی از بیماری به ارمغان بیاورد.

سعید خال مدیرعامل بهشت زهرا گفت: در ۹ماه گذشته برخی روزها متوفیان کرونایی و غیرکرونایی به نزدیک ۴۰۰نفر رسیده است، سال۹۸ به‌طور متوسط روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰فوتی در بهشت زهرا پذیرش شده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونا در مازندران گفت: آمل از بدترین مناطق شیوع کرونا در کشور است. شهرستان آمل روند بحرانی را طی می‌کند و اگر همین‌گونه ادامه یابد بازگشت به شرایط عادی بسیار دشوار است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b62353fd-2f3e-484d-a9a5-180c6141d566"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات