728 x 90

احمد توکلی: از خامنه‌ای شفافیت دفترش را خواستم ولی دفتر او طرح شفافیت را قبول نکرد

احمد توکلی
احمد توکلی
  • احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام آخوندی:
  • از خامنه‌ای شفافیت دفترش را خواستم ولی دفتر او طرح شفافیت را قبول نکرد، اموال بنیاد مستضعفان باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام شده است.
  • ما به مردم دروغ گفتیم حالا به ما می‌گویند دروغگو. هر چه بگوییم مردم می‌گویند دروغ است، شده‌ایم چوپان دروغگو. باید بپذیریم که اعتماد مردم به ما مسئولان در قیاس با گذشته بسیار کمتر شده است. اسلام را بدنام کردیم.

احمد توکلی عضو تشخیص مصلحت نظام آخوندی یکشنبه ۲۶مرداد اعتراف کرد: «امروز شرایط به واسطه همین تراکم و انباشت هزار و یک معضل، چنان شده که هر چه بگوییم، مردم می‌گویند که دروغ است! باید بپذیریم که ما به مردم دروغ گفتیم که حالا مردم به این نتیجه رسیده و به ما می‌گویند دروغگو! ما شده‌ایم چوپان دروغگو. ... در شرایط فعلی اعتماد مردم تا حد بسیار زیادی از بین رفته و شرایط خطرناکی را ایجاد کرده. ما اسلام را بدنام کرده و می‌کنیم».

روزنامه حکومتی اعتماد ۲۶ مرداد ۹۹:

«پس از برخورد با معترضان آبان ماه ۹۸ و عدم اعلام تعداد دقیق و تفکیک شده بازداشت شدگان و جان باختگان، یک‌باره مشکلات تشدید شد شرایطی که با انهدام هواپیمای مسافربری اوکراینی و عدم اعلام حقیقت تا ۳ روز تشدید شد و حالا و در اوج بحرانهای اقتصادی ایران، موجبات انتقاد چهره‌هایی را فراهم آورد که در عرف سیاست خودیها تلقی می‌شوند. .

پس از آن که پرویز فتاح از سپاه و ارتش گرفته تا محمود احمدی‌نژاد و سیدمحمد خاتمی را در حالی یکی پس از دیگری به سوءاستفاده از اموال بنیاد مستضعفان متهم کرد... توکلی به دفتر خامنه‌ای پیشنهاد کرد که منصوبانش یا تعهد به عدم حضور در انتخابات دهند یا تا پایان شهریورماه میز و مقام انتصابی خود را واگذار کرده و بروند دنبال اقدامات انتخاباتی‌شان».

احمد توکلی در رئیس هیأت‌مدیره دیدبان شفافیت گفت:

«من آذر ماه ۹۷ (به خامنه‌ای) گفتم که شما درباره شفافیت بالاترین و برترین حرف را زدید... برای شفافیت از دفتر خودتان شروع کنید، آن وقت سازمان و نهادهای مثل بنیاد مستضعفان هم دیگر نمی‌توانند از این مسأله پیروی نکنند. او آن زمان به من فرمودند که طرح شما چیست... طرحی تهیه کرده و آن را تقدیم دفتر خامنه‌ای کردم. ولی متأسفانه در دفتر خامنه‌ای از این مسأله و طرح ما برای شفافیت استقبال نشد و حقیقت این‌که من هم دیگر نرسیدم تا این مسأله را با خامنه‌ای در میان بگذارم

اگر مدیران نهادهای زیر مجموعه خامنه‌ای به درستی عمل کنند دشمن بهانه‌یی برای تخریب و حمله نمی‌کند. یک نگاه این است که اموال بنیاد مستضعفان باعث بی‌اعتمادی مردم به نظام شده است. خودم به اجازه خامنه‌ای زمین ۳ هزار متری را در سعادت‌آباد گرفتم و هزینه‌اش را در ۱۰ سال پرداخت کردم... در نهادهایی مثل بنیاد مستضعفان سوءاستفاده‌های زیادی شده و می‌شود.

امروز شرایط به واسطه همین تراکم و انباشت هزار و یک معضل، چنان شده که هر چه بگوییم، مردم می‌گویند که دروغ است! باید بپذیریم که ما به مردم دروغ گفتیم که حالا مردم به این نتیجه رسیده و به ما می‌گویند دروغگو!

باید توجه داشته باشیم وقتی که جمع کثیری از مسئولان یک نظام سیاسی درباره مسائل و معضلات به مردم دروغ می‌گویند و حقیقت را پنهان می‌کنند، مردم این اقدام را به کل مسئولان آن نظام سیاسی تعمیم می‌دهند و نمی‌گویند که مثلا فقط فلان فرد دروغ گفت و بقیه نگفتند. ما شده‌ایم چوپان دروغگو و باید بپذیریم که اعتماد مردم به ما مسئولان در قیاس با گذشته بسیار کمتر شده است...

در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی که اعتماد مردم تا حد بسیار زیادی از بین رفته و شرایط خطرناکی را ایجاد کرده، ما سال‌هاست شیپور را از سمت گشاد آن می‌نوازیم! این مسائل است که شرایط را اینچنین کرده، ما را از اسلام دور و دورتر کرده است. ما اسلام را بدنام کرده و می‌کنیم».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/68fa0f00-873d-49b1-a70b-b644f5063c73"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات