728 x 90

اعدام جنایتکارانه محمد قبادلو زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ - پیام خانم مریم رجوی

محمد قبادلو
محمد قبادلو

بامداد روز سه‌شنبه ۳بهمن‌ماه رسانه رسمی قضاییه جلادان از اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی محمد قبادلو، از بازداشت شدگان قیام سراسری ۱۴۰۱ ایران، خبر داد، اقدامی که به‌رغم اعتراضات وکیل وی و فعالان حقوق‌بشر صورت گرفته است.

خبرگزاری قضاییه جلادان- میزان بامداد سه‌شنبه سوم بهمن‌ماه گزارش داد که حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر «قصاص نفس» محمد قبادلو در پرونده کشته شدن یک مأمور نیروی انتظامی پس از تأیید در دیوان عالی کشور، اجرا شد. اجرای این حکم جنایتکارانه در حالی است که وکیل محمد قبادلو با توجه به روند پرونده موکل خود آن را «غیرقانونی» دانسته بود.

امیر رئیسیان تأکید کرده بود که محمد قبادلو در این مرحله از حق اعاده دادرسی برخودار است و در نتیجه اجرای حکم اعدام او «هیچ مجوز قانونی ندارد و بی‌تردید قتل محسوب می‌شود».

دستگاه قضایی رژیم تنها یک روز قبل از اجرای حکم اعدام محمد قبادلو به وکیل وی خبر داده بود که این حکم به بخش اجرای احکام ارجاع داده شده و قرار است که روز سه‌شنبه اجرایی شود.

 

پیام خانم مریم رجوی:

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08b4f701-2989-4b41-a7cb-b1053d9e079e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات