728 x 90

اقدامات رژیم در خاوران برای محدود کردن به‌منظورتسهیل نابودی آثار قتل‌عام ۶۷

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

اقدامات رژیم در خاوران برای محدود کردن به‌منظورتسهیل نابودی آثار قتل‌عام ۶۷

شکنجه روانی خانواده‌ها و بستگان شهیدان و ادامه جنایت علیه بشریت

فراخوان بین‌المللی به‌محکومیت قاطع این اقدام جنایتکارانه و جلوگیری از تخریب مزار شهیدان

 

رژیم ضدبشری آخوندی با اقدامات جنایتکارانه جدیدی در خاوران، آرامگاه شهیدان، به‌ویژه زندانیان سیاسی قتل‌عام شده، از قبیل دیوارکشی و نصب دوربینهای کنترلی، از یک‌سو تلاش می‌کند برای تخریب مزار شهیدان و پاک کردن آثار این جنایت بزرگ دست هر چه بازتری داشته باشد و از سوی دیگر می‌خواهد دسترسی مردم و بستگان شهیدان به این گورستان را هر چه محدودتر نموده و تحت کنترل خود در بیاورد.

 

رژیم آخوندی از سالهای پیش در یک سیاست ضدانسانی و جنایتکارانه برای از بین بردن آثار جنایت علیه بشریت، مزار اعدام شدگان سیاسی را به‌طور سیستماتیک در تهران و شهرهای مختلف کشور از جمله اهواز و تبریز و مشهد تخریب و نابود می‌کند.

 

مقاومت ایران خواستار محکومیت قاطع این اقدامهای جنایتکارانه از سوی دبیرکل، شورای امنیت، کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و سازمانهای مدافع حقوق‌بشر و اقدام فوری برای جلوگیری از تخریب مزار شهیدان قتل‌عام و ایجاد محدودیتهای ظالمانه برای دیدار از مزار شهیدان می‌باشد.

 

اردیبهشت ماه سال پیش ۱۱۱۲عضو خانواده‌های شهیدان سازمان مجاهدین خلق ایران، طی نامه‌یی به دبیرکل ملل متحد، رهبران اتحادیه اروپا و رئیس جمهور و مقامات مسئول در آمریکا نوشتند «رژیم آخوندی برای مخفی کردن آثار این جنایت بزرگ به طرق مختلف تلاش می‌کند، مزار این شهیدان را تخریب کند. جدیدترین مورد تلاش تلاش برای از بین بردن گورهای دستجمعی زندانیان سیاسی قتل‌عام شده در گورستان خاوران تهران است». آنها از ملل متحد و عموم سازمانهای بین‌المللی مدافع حقوق‌بشر خواستند، از ادامه تخریب مزار شهیدان و از بین بردن آثار جنایت و شکنجه روانی هزاران هزار خانواده در سراسر ایران، جلوگیری کنند».

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۶خرداد ۱۴۰۱ (۲۷می‌۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f3b7508-30a8-4c43-9568-e537e27e48b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات