728 x 90

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۱۱۰هزار نفر فراتر رفت

کرونا در جهان
کرونا در جهان

براساس جدیدترین آمار تارنمای ارزیابی‌های جهانی ۲۴ فروردین (ورلد مترز)، تعداد قربانیان ویروس جدید کرونا «کووید-۱۹» در سراسر جهان به ۱۱۰ هزار و ۵ نفر رسید.

تاکنون یک میلیون و ۷۹۵ هزار و ۶۳۰ تن نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند. آمریکا با ۲۰ هزار و ۵۸۰ فوتی دارای بیشترین قربانی ویروس کرونا در جهان است.

خبرگزاری فرانسه ۲۴فروردین گزارش داد: شیوع کرونا سیستم‌های پزشکی را شدیداً تحت فشار قرار داده، اما کشورها با رعایت قرنطینه و حفظ فاصله فیزیکی از طریق آنلاین این مشکل را حل می‌کنند.

در آمریکا بسیاری از پزشکان ویزیتها و مشورتهای پزشکی با بیماران را از راه دور انجام می‌دهند و شرکتهای بیمه آنرا به‌رسمیت شناخته‌اند.بحران کرونا ارزشمند بودن خدمات پزشکی از راه دور را برجسته کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه ۲۴فروردین نوشت: پارلمان کانادا در یک نشست اضطراری بودجه ۷۳میلیارد دلاری برای یک برنامه کمک به کمپانیهای کانادایی را بتصویب رساند. هدف از این برنامه پراخت ۷۵درصد از حقوق کارکنان کمپانیهای آسیب دیده از بحران کرونا برای جلوگیری از اخراج آنها توسط این کمپانیها ست. او این اقدامات را بزرگترین سیاست اقتصادی کانادا از جنگ دوم جهانی تاکنون نامید. برای حفظ فاصله فیزیکی نشست پارلمان کانادا تنها با ۳۰عضو پارلمان به‌علاوه رهبران احزاب کانادایی برگزار شد.

 

سایت نارندا مودی روز ۲۴فروردین نوشت: نارندا مودی نخست‌وزیر هند یک نشست ویدئوکنفرانس با وزرای ایالتهای کشور در رابطه با ادامه قرنطینه برگزار کرد. نخست‌وزیر هند در سایت خود نوشت وزرای ایالتی خواهان ادامه قرنطینه و ممنوعیت ترددات برای دو هفته دیگر هستند. سه الی چهار هفته آینده حیاتی است.

دولت هند بودجه اختصاصی به ارزش نزدیک به ۲۳میلیارد دلار برای تأمین هزینه‌های مواد غذایی فقرا و کارگران مهاجر طی دوران قرنطینه اختصاص داده است.

 

فاینشینال تایمز نوشت: عربستان سعودی روز یکشنبه ۲۴فروردین مقررات منع ترددات در سراسر کشور را به‌طور نامحدودی تمدید کرد.

عربستان صدور ویزا برای زائران حج و پروازهای بین‌المللی و داخلی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا متوقف کرده است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1fa093de-7bdd-495d-9c4c-33c69889e654"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات