728 x 90

انهدام پهپاد رژیم ایران توسط ناو آمریکا

۲۰۱۹-۰۷-۱۸_۲۲-۵۴-۲۸
۲۰۱۹-۰۷-۱۸_۲۲-۵۴-۲۸

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان یک دیدار در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ناو یو.اس.اس. باکسر در خلیج‌فارس یک پهپاد رژیم ایران را که به این ناو نزدیک شده بود، هدف قرار داد و نابود کرد.

دونالد ترامپ گفت: این یک نمونه از تازه‌ترین اقدامات تحریک‌آمیز رژیم ایران بوده است.

 

خبرگزاری رویترز خبر انهدام پهپاد رژیم ایران را توسط ناو آمریکایی گزارش کرد و نوشت: دونالد ترامپ گفت: «کشتی جنگی آبی خاکی یو.اس.اس.باکسر نیروی دریایی که یک کشتی تهاجمی است دست به اقدام تدافعی علیه یک پهپاد رژیم ایران زد که به فاصله بسیار بسیار نزدیکی حدوداً یک هزار یاردی آمده بود و به چندین هشدار کنار رفتن توجهی نکرده بود و ایمنی کشتی و خدمه آنرا تهدید می کرد، این پهپاد بلافاصله نابود شد.
این یکی از بسیاری از اعمال تحریک آمیز و خصمانه رژیم ایران علیه کشتی هایی است که در آبهای بین المللی عمل می کنند.
آمریکا حق دفاع از پرسنل و تاسیسات و منافع مان را محفوظ می دارد و از تمامی کشورها می خواهد تلاش های ایران را برای مختل کردن آزادی تردد دریایی و تجارت جهانی را محکوم کنند .
من همچنین از سایر کشورها می خواهم که از کشتیهای خود در عبور از تنگه هرمز حفاظت کرده و با ما در آینده همکاری کنند».

وزارت دفاع آمریکا روز ۲۸تیرماه در بیانیه خود درباره منهدم ساختن پهپاد حکومت آخوندی توسط کشتی آبی خاکی یو اس اس باکسر گفت، این عملیات در آبهای بین المللی و هنگامی صورت گرفت که ناو تهاجمی آمریکا  در حال عبور برنامه ریزی شده خود از تنگه هرمز بود. این پهپاد بال ثابت به ناو یو اس اس باکسر نزدیک شد و منهدم ساختن آن یک اقدام دفاعی بوده است.

 

ازسوی دیگر سرکردگان حکومت آخوندی از جمله عراقچی ویک سخنگوی نظامی رژیم، ساقط شدن پهپاد رژیم توسط امریکا را  انکار و تلاش کردند با توسل به هزل و تکذیب و بی عاری، از اذعان به ضربه دریافتی طفره بروند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e3c87b6-3b5f-4d30-a9fa-aa16bd49eb69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات