728 x 90

انگلستان واکسن کرونای آکسفورد به‌نام آسترازِنِکا را تأیید کرد

واکسن کرونای آکسفورد به‌نام آسترازِنِکا
واکسن کرونای آکسفورد به‌نام آسترازِنِکا

اداره نظارت بر کیفیت دارو در انگلستان روز چهارشنبه ۱۰دی، واکسن کرونای آکسفورد آسترازنکا را برای استفاده در این کشور تأیید و گفت این واکسن برخلاف واکسن آمریکایی فایزر که شرایط نگهداری ویژه‌یی را می‌طلبد، واکسن آسترازنکا در دمای یخچالی معمول یعنی ۲ تا ۸ درجه بالای صفر قابل نگهداری و انتقال است.
در ادامه این گزارش آمده است، با تأیید این واکسن، کارشناسان و مقامات امیدوار شدند تا با این واکسن روند واکسیناسیون در انگلستان سرعت بیشتری پیدا کند.


دولت انگلستان سفارش خرید ۱۰۰میلیون دوز از این واکسن را داده است از این میان چهار میلیون دوز ظرف چند روز آینده در دسترس همگان خواهد گرفت، در همین حال مدیرعامل کمپانی آسترازنکا ساعتی پس از انتشار خبر تأیید این واکسن جدید گفت که واکسن این شرکت برای مقابله با گونه جهش‌یافته جدید ویروس کرونا نیز باید مؤثر باشد.
در همین رابطه اداره نظارت بر کیفیت دارو در انگلستان در اواسط آذرماه واکسن ساخت کرونای شرکت فایزر را برای مصارف اضطراری تأیید کرده بود، تفاوت این واکسن با واکسن فایزر در این است که واکسن فایزر ۹۵درصد کارآیی و ولی واکسن آسترازنکا ۹۰درصد کارآیی دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6fb10c2c-4c91-4e3a-9c39-4a6373d216a7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات