728 x 90

اِی‌بی‌سی: سنای استرالیا سپاه پاسداران ایران را تروریستی اعلام کند

استرالیا
استرالیا

به گزارش خبرگزاری «اِی‌بی‌سی» پنجشنبه ۱۳بهمن استرالیا، «کمیته مراجع امور خارجه، دفاع و تجارت» سنا روز چهارشنبه ۱۲ بهمن  گزارش خود درباره پیامدهای حقوق‌بشری رفتارهای خشونت‌آمیز جمهوری اسلامی علیه معترضان در ایران را به دولت ارائه داد و به‌منظور مقابله با رفتارهای این رژیم به دولت استرالیا توصیه کرد.

سنا توصیه کرده هر مقام ایرانی در استرالیا که در ارعاب، تهدید، یا نظارت بر شهروندان استرالیایی نقش داشته است، از این کشور اخراج شود.

سنای استرالیا به دولت این کشور توصیه کرد نظر به «رفتار هولناک» جمهوری اسلامی در قبال معترضان ایرانی، روابط دیپلماتیک خود با این رژیم را به حداقل برساند و اقداماتی برای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی انجام دهد.

سنا در گزارش خود به دولت پیشنهاد کرد پذیرش شهروندان ایرانی را تحت برنامه‌های مختلف ویزایی، با تمرکز ویژه بر زنان، دختران و اقلیت‌های تحت آزار و اذیت که به‌دنبال فرار از دست رژیم ایران هستند، افزایش دهد.

سنا هم‌چنین از دولت خواست ایرانیانی که دارای روادید موقت استرالیا هستند، و به‌دلیل بحران کنونی و سیاست‌های جمهوری اسلامی نمی‌توانند با خیال راحت به کشورشان بازگردند، را مجبور به بازگشت به ایران نکند.

در گزارش سنا پیشنهاد شده تا دولت استرالیا مقامات جمهوری اسلامی و افراد و نهادهای وابسته به سپاه پاسداران که مسئول فعالیت‌های سایبری مخرب علیه استرالیا هستند، را مورد تحریم قرار دهد.

طی جلسه روز چهارشنبه۱۲بهمن ، سنا شواهدی ارائه داد که بر اساس آنها دولت استرالیا می‌تواند به‌دلیل اعدام‌های اخیر معترضان در ایران، علیه دیپلمات‌های ایرانی اقدام کند، و روادید مقامات ارشد جمهوری اسلامی یا خانواده‌های آنها در استرالیا را باطل کند.

سنا در پایان گزارش خود از دولت استرالیا خواسته در واکنش به رفتار هولناک جمهوری اسلامی در قبال معترضان ایرانی، روابط خود با این رژیم را به حداقل ممکن کاهش دهد، و توصیه کرده هر مقام ایرانی در استرالیا که در ارعاب، تهدید، یا نظارت بر شهروندان استرالیایی نقش داشته است، از این کشور اخراج شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6a3b0c99-8ee1-4b6a-b80b-55baf1f9d71b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات