728 x 90

ای‌بی‌سی نیوز: اعتراضات خونین در ایران فقط به قیمت مواد غذایی نیست

تظاهرات علیه گرانی در ایران
تظاهرات علیه گرانی در ایران

ای بی‌سی نیوز-لندن روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت در گزارشی از اعتراضات مردم و جوانان در شهرهای میهن نوشت: صدها ایرانی در شهرهای سراسر کشور به خیابان‌ها آمده‌اند و در اعتراض به وضعیت فلج کننده سیاسی و اقتصادی اعتراض می‌کنند. گزارشهای غیررسمی می‌گوید نیروهای امنیتی دست کم چهار نفر را کشته‌اند.

معترضان از همه اقشار جامعه شعارهایی سر می‌دهند که مقامات ارشد نظام آخوندی از جمله علی خامنه‌ای ولی‌فقیه و ابراهیم رئیسی را هدف قرار می‌دهد.

اینترنت در شهرهایی که تظاهرات در آنها جریان دارد، در تلاشی به وسیله دولت برای کنترل انتشار اخبار، قطع یا تا حدی محدود شده است.

ناآرامی‌ها پس از آن آغاز شد که دولت چهارشنبه گذشته یارانه اقلام غذایی ضروری مانند روغن آشپزی، تخم‌مرغ و شیر را قطع کرد. به‌عنوان مثال، قیمت [روغن] آشپزی طی یک شب بیش از ۴۰۰درصد افزایش یافت.

با این حال، شعارهای غالب در تظاهرات مانند: مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر دیکتاتور و حاکمیت آخوند نمی‌خواهیم، نشان می‌دهد که اعتراض به اقتصاد بیمار در پی خواسته اولیه دیگری است: سرنگونی نظام.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cfc3b444-ca9d-47f7-b9d2-683d19faa42b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات