728 x 90

سی.ان.ان: ایران مرکز کشت و توزیع کرونا در سراسر خاورمیانه است

کروناویروس در ایران
کروناویروس در ایران

گستردگی ابعاد شیوع کرونا در ایران و پنهان‌کاری جنایتکارانه رژیم آخوندی، باعث نگرانی و هشدار جدی کارشناسان و مقام‌های پزشکی سایر کشورها شده است.

تلویزیون سی.ان.ان روز ۶ اسفند ۹۸ گزارش داد:

در حال حاضر در این منطقه از جهان، در خاورمیانه، ایران به‌عنوان منشاء و زمین کشت و رشد منطقه‌یی ویروس کرونا ظاهر شده است و از ایران این بیماری ویروسی به عراق، افغانستان، کویت، بحرین، عمان و حتی تا فاصله دورتری به لبنان صادر و گسترش یافته است.

ترکیه، افغانستان، عراق و پاکستان هر کدام بشکلی مرزهایشان با ایران را بسته‌اند

 

نیویورک تایمز: شیوع عظیم ویروس در ایران یک تهدید جهانی می‌شود

زائرین، کارگران مهاجر، تجار، سربازان و ملاها مرتباً از مرزهای ایران عبور می‌کنند و عمدتاً وارد کشورهایی می‌شوند که کنترل مرزی چندانی وجود ندارد

ایران بعد از چین تبدیل به نقطهٔ دومی برای گسترش بیماری شده است. موارد ابتلاء در عراق، افغانستان، بحرین، کویت، عمان، لبنان، امارات و حتی کانادا همه از ایران آمده‌اند...

 

تورنتو استار کانادا روز ۷اسفند نوشت:

بنا‌ به یک تحلیل اولیه توسط یک محقق کانادایی اپیدمی در ایران تقریباً ۲۰۰برابر بیشتر از آن چیزی است که رژیم گزارش کرده و شمار واقعی موارد کرونا در ایران ممکن است به ۱۸هزار نفر برسد. وضعیتی که پیامدهای جهانی وخیم دارد.

ایساک بوگوچ نویسنده و تحلیلگر و متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان عمومی تورنتو و دانشگاه تورنتو گفته است میزان واقعی شیوع این بیماری نه تنها برای مردم ایران بلکه برای کاناداییها و مردم جهان نگران‌کننده است

این متخصص بیماریهای عفونی افزود ما این‌قدر بهم مرتبط هستیم که این دیگر تنها یک مشکل ایرانی نیست

کارشناسان از میزان شیوع این ویروس در ایران نگرانند که کمتر از آنچه هست گزارش‌شده و این‌که انتشار کنترل نشده این بیماری در این کشور ممکن است پیامدهای شگرفی برای مهار شیوع جهانی آن داشته باشد

 

تلویزیون ان.بی.سی نیوز:‌ نرخ مرگ و میر در ایران از هر جای دیگری بیشتر است

شیوع ویروس کرونا در ایران عمیقاً مشکل آفرین است. کانون کرونا در شهر قم بوده و از آنجا به‌سرعت گسترش یافته است.

یکی از دلایلی که ابتلا به ویروس کرونا ایران را به این شدت تحت تاثیر قرار داده ظاهراً این است که رژیم ایران به پروازهایش به چین در خلال زمانی که شیوع این بیماری در آنجا در جریان بود ادامه داده است. رژیم ایران روابط بسیار نزدیکی، به‌لحاظ سیاسی و اقتصادی با چین دارد.

اگر بخواهیم ارقام اعلام شده توسط رژیم ایران را در نظر بگیریم، نرخ مرگ و میر در ایران از هر کشور دیگری از جهان بیشتر است. این موضوع سؤالاتی را پیش می‌آورد که آیا تعداد اعلام شده کسانی که مبتلا شده‌اند دقیق است یا نه. یک عضو مجلس از قم که او نیز مبتلا به این ویروس شده روز دوشنبه گفت تاکنون در قم ۵۰نفر به‌خاطر ویروس کرونا جان‌ باخته‌اند.

ان.بی.سی نیوز روز ۷اسفند افزود:

آنچه که بر سر آن اطمینان وجود دارد این است که مردم ایران نگران و سردرگم هستند. قیمت کالاها سر به فلک کشیده‌اند، بهای ریال در حال پایین آمدن است و مواد اساسی مانند ماده ضد عفونی دست به سختی یافت می‌شوند و بسیاری در خانه‌های خود می‌مانند و برخی هم سفرهای بازرگانی و تعطیلاتی به خارج از کشور را لغو کرده‌اند زیرا بیم داشتند که وقتی به کشور مقصد برسند قرنطینه خواهند شد.

بسیاری از کشورهای همسایه ایران و دیگر کشورها پروازهای خود را به و از ایران را لغو کرده‌اند. آنها مرزهایشان را بسته‌اند زیرا بسیاری از موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشورهایشان از ایران نشات گرفته‌اند.

سازمان بهداشت جهانی قرار بود روز سه‌شنبه تیمی را به ایران بفرستد اما این کار را به تأخیر انداخت و دلیل آن روشن نیست.

به نظر می‌رسد مقامات ارشد دولت نیز در برابر این ویروس مصون نیستند. اعضای مجلس و شهردار منطقه ۱۳تهران مبتلا به این ویروس شده‌اند و حتی جواب آزمایش معاون وزیر بهداشت که مسئول مقابله با ویروس کرونا در ایران است، مثبت بوده است.

آخوندها حتی با وجودیکه این ویروس در سراسر کشور در حال گسترش است، زیارتگاهها را باز نگاه داشته‌اند و این زیارتگاهها دهها میلیون نفر زائر را هر ساله به ایران جذب می‌کنند.

بنابراین، شرایط کنونی برای ایرانیان بسیار شکننده است و از مدتی پیش با کمبود اجناس مواجه بوده‌اند.

 

کریس ویتی، بالاترین مقام پزشکی انگلستان و مشاور ارشد دولت این کشور از شیوع ویروس کرونا در ایران شدیداً ابراز نگرانی کرد و گفت: در ایران نسبت تعداد کشته‌ها به افراد مبتلا بسیار بالا است. از نگاه ما این نشان‌دهنده آن است که این تنها نوک کوه یخی است که قسمت بسیار بزرگی از آن هنوز سر بر نیآورده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/706fc73a-818c-4f61-aa4c-005a5b98b7eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات